Media in 2010: kopiëren of leren?
Wil je alles weten over mediasuccessen en disasters?
Kom dan dinsdag 14 december naar de laatste MWG dinsdagmiddag
bijeenkomst van dit jaar.
Als we willen praten over mediasuccessen in het afgelopen jaar denken
we natuurlijk allemaal aan Bavaria. Met het WK-jurkje hebben ze de
(inter)nationale media weten te veroveren en hun grote concurrenten
afgetroefd. Graag hadden we Jort Kelder de kans gegeven het geheim van
het succes te achterhalen, maar Bavaria heeft ervoor gekozen hier niet
meer over te praten in 2010. En ook dat is een keuze. Want succes is
normaliter iets waar bedrijven jarenlang op kunnen of willen teren en
dus proberen anderen de successen te kopiëren.
Opvallend is dat grote successen vaak intern gehouden worden.
Aan de andere kant is een ongeschreven regel dat je het meeste leert
van je fouten, van de media disasters zo gezegd. Je moet ze alleen
durven maken. Of gemaakt hebben. Zonder de Concorde was het succes van
de Airbus er nooit geweest. Aan elk succes gaat één of meerdere
mislukkingen vooraf. Dus ook uit mislukkingen valt veel te leren.
Susan Vugts (Digital Marcom Manager) van Philips en Willem Albert Bol
(Manager Media and Marcom planning) van Vodafone delen met ons de Wake
up light case (Philips) en The Voice of Holland Case (Vodafone).
Waarbij duidelijk wordt welke risico's genomen zijn, waarom en hoe daar
in de media rekening mee gehouden is.
Of we met Jort Kelder de diepte ingaan om te kunnen kopiëren of te
leren is uiteindelijk om het even. Doel is om met elkaar cases te
bespreken, te ontrafelen en de geheimen of juist leermomenten te
achterhalen. Dit aan de hand van Paul Turken die zijn visie geeft op de
trends en ontwikkelingen naar 2011. Om ons klaar te maken voor de
volgende reeks
(nieuwe) mediasuccessen!
Graag tot 14 december bij Q music!
Klik hier om je aan te melden.
Media Werkgroep