Media Werkgroep

Media in 2010: kopiëren of leren?

Wil je alles weten over mediasuccessen en disasters? Kom dan dinsdag 14 december naar de laatste MWG dinsdagmiddag bijeenkomst van dit jaar.

Als we willen praten over mediasuccessen in het afgelopen jaar denken we natuurlijk allemaal aan Bavaria. Met het WK-jurkje hebben ze de (inter)nationale media weten te veroveren en hun grote concurrenten afgetroefd. Graag hadden we Jort Kelder de kans gegeven het geheim van het succes te achterhalen, maar Bavaria heeft ervoor gekozen hier niet meer over te praten in 2010. En ook dat is een keuze. Want succes is normaliter iets waar bedrijven jarenlang op kunnen of willen teren en dus proberen anderen de successen te kopiëren.
Opvallend is dat grote successen vaak intern gehouden worden. Aan de andere kant is een ongeschreven regel dat je het meeste leert van je fouten, van de media disasters zo gezegd. Je moet ze alleen durven maken. Of gemaakt hebben. Zonder de Concorde was het succes van de Airbus er nooit geweest. Aan elk succes gaat één of meerdere mislukkingen vooraf. Dus ook uit mislukkingen valt veel te leren.

Susan Vugts (Digital Marcom Manager) van Philips en Willem Albert Bol (Manager Media and Marcom planning) van Vodafone delen met ons de Wake up light case (Philips) en The Voice of Holland Case (Vodafone). Waarbij duidelijk wordt welke risico's genomen zijn, waarom en hoe daar in de media rekening mee gehouden is.
Of we met Jort Kelder de diepte ingaan om te kunnen kopiëren of te leren is uiteindelijk om het even. Doel is om met elkaar cases te bespreken, te ontrafelen en de geheimen of juist leermomenten te achterhalen. Dit aan de hand van Paul Turken die zijn visie geeft op de trends en ontwikkelingen naar 2011. Om ons klaar te maken voor de volgende reeks
(nieuwe) mediasuccessen!
Graag tot 14 december bij Q music!
Klik hier om je aan te melden.