Eerste TIE Kinetix netwerkborrel goed ontvangen
Submitted by Timo de Geest on Tue, 12/14/2010
Op vrijdag 10 december kwamen ruim twintig e-commerce specialisten en
beslissers bijeen voor de eerste netwerkborrel van TIE Kinetix. In het
Transpolis gebouw aan de Polarisavenue in Hoofddorp, op een steenworp
afstand van het TIE Kinetix hoofdkantoor, werden de deelnemers eerst
bijgepraat door Maarten de Vries van The Online Company over de laatste
trends om traffic te genereren naar website of webshop. Dat is ook de
opzet van de TIE Kinetix netwerkborrels zoals Frank van Doorn, managing
director e-commerce van TIE Kinetix dat in zijn openingswoord ook
beklemtoonde "We willen onze partners en klanten aan het woord laten,
zodat zij hun ervaringen uit de praktijk kunnen delen."
Die aanpak viel duidelijk bij de aanwezigen in de smaak. Maartens
presentie mocht rekenen op veel aandacht; dat er wel twintig kanalen
zijn die voor traffic improvement zorgen en dat een optimaal effect
vooral afhangt van een samenhangende aanpak was voor velen een
eyeopener.
Tijdens de borrel haalden de aanwezigen contacten aan of deden zij
nieuwe op. Netwerken was ook de reden waarom Dave Mansoor van WhatNext
aanwezig was en om natuurlijk zijn kennis te verbreden van e-commerce.
Dave adviseert startende bedrijven en was vooral geĂŻnteresseerd in
affiliate-marketing als methode om traffic te generen en verkopen te
verhogen: "Je staat niet altijd bij deze marketingmethoden stil, maar
ik heb nu nuttige informatie gekregen, die ik bij mijn advies over
nieuwe media goed kan gebruiken."
Ronald van de Streek, Group Marketing Consultant bij Congrex, de
specialist op het gebied van diensten voor bijeenkomsten en o.a.
congressen, was opgevallen dat de presentatie van Maarten vooral over
grote B2C volumes ging. Hij miste eigenlijk de aandacht voor de B2B.
Frank van Doorn legde samen met Maarten uit dat de B2C modellen ook
goed toepasbaar zijn voor B2B. Frank had eerder tijdens de Q&A van de
presentatie al verteld van de groothandel die twee jaar terug nog geen
bestellingen online aannam, inmiddels al 99% van de bestellingen online
verwerkt. Frank: `Maand over maand worden de opzetcijfers daar
verbroken."
Henk Colijn was ook op de borrel aanwezig. De SAP specialist kent TIE
Kinetix goed, vooral van de EDI-oplossingen en was naar de borrel
gekomen om de banden aan te halen en zich te laten bijpraten over de
e-commerce oplossingen. "Er gebeurt veel op dit terrein en het is goed
om met vakgenoten daarover van gedachten te wisselen.
Hiermee is de eerste netwerkborrel van TIE Kinetix geslaagd."
Attachments:
application/pdf icon
Impressie_1e_Netwerkborrel.pdf
* Share This
* Email this Page
* Ask question
* Print page
* Customer login
Call 1-800-624-6354 (US), +31-20-658-90 00 (Intl)
or contact us for more information.
TIE Holding NV