Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB

Glamping Magazine: luxe kamperen voor gezinnen

Den Haag, 14 december 2010

Om de zoektocht naar een gezinsvriendelijke vakantie te vergemakkelijken, komt de ANWB met Glamping Magazine. Glamping staat voor glamourous camping. De nieuwe kampeerglossy richt zich op gezinnen en biedt informatie over luxe huuraccommodaties. Het gaat om campings op bijzondere kampeerplekken in favoriete vakantielanden. Glamping Magazine helpt en inspireert kampeerders bij het zoeken naar hun ideale campingplek.

De ANWB weet uit onderzoek dat gezinnen met jonge kinderen het zoeken naar een vakantiebestemming als stressvol ervaren. 'Gezinnen willen zeker zijn van een perfecte locatie, bestemming en huuraccommodatie voor hun zomervakantie. Men boekt vaak al een half jaar van te voren', zegt Judith den Boer, hoofdredacteur van het nieuwe ANWB-tijdschrift Glamping Magazine. Glamping magazine en glampingmagazine.nl zijn de antwoorden op het zoekgedrag en op de behoefte van luxe kamperen.

Het zoeken via Google naar termen als 'Glamping' en 'Luxe kamperen' is met meer dan 65% gestegen in 2010 ten opzichte van het jaar ervoor. Zoektermen als 'tentlodge' en 'safaritent' duiken dit jaar voor het eerst op in de Google search engine.

Glamping Magazine brengt 641 speciale huuradressen onder de aandacht. Daarnaast staat de kampeerglossy vol inspirerende reportages, glamorous spullen, handige reisroutes, eReaders, boeken & apps en de nieuwste kampeermiddelen.

Glamping Magazine kost ¤2,95 en is vanaf woensdag 15 december verkrijgbaar bij de boekhandel en Albert Heijn. Glamping Magazine verschijnt één keer per jaar. Kijk voor meer informatie op www.glampingmagazine.nl