Ingezonden persbericht


Persbericht

Novo Nordisk B.V. benoemt Piet van der Wal als Director Public Affairs

Alphen aan den Rijn, 14 december 2010 - Piet van der Wal (1963) is per 1 december 2010 gestart als Director Public Affairs bij Novo Nordisk B.V. In deze nieuwe functie richt hij zich op public affairs en de ontwikkeling van gezamenlijke initiatieven op het gebied van diabeteszorg. De functie levert een actieve bijdrage aan het Changing Diabetes-programma van Novo Nordisk. Dit programma heeft als doel het leven van mensen met diabetes te verbeteren en de toekomst van diabetes te veranderen. Van der Wal bekleedde hiervoor al 11,5 jaar de functie van Medisch Directeur bij Novo Nordisk B.V.

Novo Nordisk heeft bijna 90 jaar ervaring op het gebied van diabetes. En hoewel diabetes maatschappelijk gezien meer in de belangstelling staat dan ooit, zijn er nog diverse aspecten rondom het ziektebeeld onderbelicht en ondergewaardeerd. "Zo is er bijvoorbeeld nog genoeg ruimte voor verbetering in de diabeteszorg", aldus Piet van der Wal. "Ik zou graag met zorgverzekeraars, de overheid, patiëntenorganisaties en zorgprofessionals samenwerken om projecten te ontwikkelen die als eindresultaat een nog betere zorg voor mensen met diabetes hebben."

Piet van der Wal startte zijn carrière na zijn medische studie aan de Vrije Universiteit te Amsterdam in 1989. Sinds januari 1999 is hij werkzaam voor Novo Nordisk, eerst als Medisch Adviseur en sinds augustus 1999 als Medisch Directeur. "Het gedachtegoed van Changing Diabetes is mij op het lijf geschreven en ik denk dat ik in mijn nieuwe functie als Director Public Affairs met verve bij kan dragen aan bestaande en nieuwe initiatieven die diabetes veranderen."

Over Changing Diabetes
Novo Nordisk beschouwt het als haar missie om de toekomst van diabetes te veranderen. Om dit vorm te geven, heeft de organisatie het 'Changing Diabetes'-programma ontwikkeld. Dit programma omvat diverse nationale en internationale initiatieven, die zich richten op communicatie met en voorlichting aan mensen met diabetes, familie, vrienden, docenten, politici, artsen, zorgverzekeraars en andere betrokkenen. Met Changing Diabetes wil Novo Nordisk bereiken dat de behandeling van de ziekte, de diabeteszorg, de wijze waarop de maatschappij met de ziekte omgaat en de toekomst van diabetes veranderen en verbeteren. Meer informatie op: www.changingdiabetes.nl.

Over Novo Nordisk
Novo Nordisk is een wereldwijd farmaceutisch bedrijf met bijna 90 jaar ervaring op het gebied van diabeteszorg. Het bedrijf heeft een groot aanbod van innovatieve geneesmiddelen, geavanceerde toedieningssystemen en diensten om de zorg en behandeling van mensen met diabetes te optimaliseren. Bovendien is Novo Nordisk toonaangevend op het gebied van stollingsstoornissen, groeihormoontherapie en hormonale substitutietherapie. Het hoofdkantoor is gevestigd in Denemarken. Novo Nordisk heeft meer dan 29.300 medewerkers in dienst in 76 landen en brengt haar producten op de markt in 179 landen. B-aandelen van Novo Nordisk zijn genoteerd aan de NASDAQ OMX Kopenhagen onder het symbool Novo-B. ADR's van Novo Nordisk zijn genoteerd aan de New York Stock Exchange onder het symbool 'NVO'. Novo Nordisk B.V. is gevestigd in Alphen aan den Rijn en heeft zo'n 150 medewerkers. Novo Nordisk neemt dit jaar de 5e plek van de Great Place to Work lijst in. Ze behoort daarmee tot de beste werkgevers van N ederland in 2010. Meer informatie op www.novonordisk.nl