Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Dassault Systèmes en Nestlé ontwikkelen nieuw marketingconcept

Bewegingsdetectie en stereoscopische 3D zorgen voor nieuwe ervaring bij gamen

Maarssen, 14 december 2010 - Dassault Systèmes heeft voor Nestlé een nieuw marketingconcept ontwikkeld. Consumenten krijgen bij aankoop van een doos ontbijtgranen een virtual reality ervaring aangeboden. Rondom de film 'Arthur 3 - The War of the Two Worlds' is een videospel ontwikkeld, dat bewegingen van spelers waar kan nemen en koppelt aan 3D.

Consumenten kunnen uit de doos ontbijtgranen een 3D-bril knippen. De bril is uitgerust met een 'magisch vierkant' met daarop één van de helden uit de film. Zodra de bril wordt opgezet en de webcam wordt aangezet, kunnen consumenten de game spelen op www.arthurcourse.com. Doordat bewegingen automatisch worden gedetecteerd, hebben spelers geen toetsenbord, muis of joystick nodig om de game te spelen. Het sturen vindt plaats door het hoofd te bewegen. De snelheid wordt bepaald door het lichaam naar voren of naar achteren te bewegen. Nestlé heeft verschillende games laten ontwikkelen voor de helden uit de film, dus iedere verpakking biedt weer een nieuwe uitdaging.

Eerste spel voor 3D-tv

Gamers kunnen het spel spelen op een computer, maar ook op een scherm van een 3D-televisie. Hiervoor hoeft slechts de computer met webcam te worden aangesloten op de 3D-televisie.

'De nieuwe generatie consoles en stereoscopische 3D-schermen maakt het voor spelers mogelijk om nieuwe manieren van interactie met virtuele werelden te ontdekken. Het gamen is nu mogelijk door slechts het lichaam voor een 3D-televisie te bewegen, zonder dat een joystick nodig is', zegt Jean-Pierre de Cnijf, directeur van Dassault Systèmes in de Benelux. 'Dankzij onze 3D-oplossingen kunnen organisaties op effectieve wijze gebruik maken van een spannende en nieuwe manier om interactie te bewerkstelligen met consumenten.'

Innovatieve marketing

Het nieuwe en creatieve marketinginstrument van Nestlé maakt deel uit van een contract dat is getekend in juni 2009. Hierin hebben Dassault Systèmes en EuropaCorp afspraken gemaakt om op strategisch vlak samen te werken. De lancering van de nieuwe games valt dan ook samen met de Franse première van 'Arthur 3 - The War of the Two Worlds'. In 2009 heeft Dassault Systèmes ook een augmented reality-spel in 3D ontwikkeld voor de release van de film 'Arthur and the Revenge of Maltazard'. De game was geïntegreerd in de verpakkingen van Nestlé's ontbijtgranen.

Kijk voor meer informatie over de nieuwe marketingcampagne van Nestlé en de nieuwe 3D-ervaring op http://www.youtube.com/watch?v=jGdSslAJRwM.

Over Dassault Systèmes
Als grootste aanbieder van 3D- en Product Lifecycle Management (PLM-) oplossingen ter wereld, is Dassault Systèmes van grote waarde voor meer dan 115.000 klanten in tachtig landen. Als pionier op het gebied van 3D-software sinds 1981, bieden de applicaties van Dassault Systèmes een 3D-visie voor de hele levenscyclus van producten. Van concept en onderhoud tot recycling. Het portfolio van Dassault Systèmes bestaat uit CATIA voor virtueel productontwerp - SolidWorks voor 3D mechanisch ontwerp - DELMIA voor virtuele productie - SIMULIA voor virtueel testen - ENOVIA voor wereldwijd collaborative lifecycle management en 3DVIA voor levensechte online 3D-ervaringen. Kijk voor meer informatie op http://www.3ds.com.

Over EuropaCorp

EuropaCorp is één van Europa's grootste filmstudio's. De onderneming werd in 1999 opgericht, op basis van een origineel geïntegreerd bedrijfsmodel dat het mogelijk maakt om verschillende inkomstenbronnen te combineren. In Frankrijk bestaan de activiteiten van het bedrijf uit filmproductie en filmdistributie, video/VOD en de verkoop van tv-omroeprechten. Wereldwijd is de onderneming betrokken bij de verkoop van internationale omroeprechten, partnerschappen en licenties, het produceren en uitgeven van muziek, het uitgeven van boeken en bij de productie van tv-reclame. In 2010 breidde EuropaCorp haar activiteiten uit met de productie van televisiesoaps. Met een groot scala aan filmgenres en met een verstrekkend internationaal bereik, heeft de studio de afgelopen jaren enkele van de bestverkopende Franse films ter wereld geproduceerd. Het bedrijf beschikt over een catalogus van 500 films en heeft 120 mensen in dienst. Verdere informatie vindt u op www.europacorp-corporate.com.

Over kinderontbijtgranen van Nestlé: CHOCAPIC, NESQUIK, COOKIE CRISP, CHEERIOS en CHOKELLA

Samen met het voedingskundig team van Nestlé Ontbijtgranen ontwikkelt dit bedrijf smakelijke recepten op basis van volkorengranen. Ontbijtgranen die kinderen graag lusten, en die door ouders worden goedgekeurd. Als hoofdspeler op het gebied van ontbijtgranen voor kinderen en tieners is Nestlé toegewijd aan het tot leven brengen van haar producten. Het bedrijf gebruikt hiervoor de allernieuwste creatieve marketingtools om klanten opwindende nieuwe merkervaringen aan te bieden. Forward email



Ingezonden persbericht