Ingezonden persbericht


Online brokers scoren beter dan grootbanken

Klanten BinckBank meest tevreden

Amsterdam - 14 december 2010

Beleggers bij BinckBank zijn het meest tevreden over hun broker. Klanten van BinckBank beoordelen de broker gemiddeld met een 7,8. BinckBank wordt op de voet gevolgd door Lynx, Alex en Today's Brokers. Hiermee laten de online brokers de traditionele banken achter zich. Dit blijkt uit het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek van vergelijkingssite BrokerTarieven.nl onder ruim 12.000 beleggers.

Het onderzoek richt zich op de kwaliteit van de dienstverlening van brokers en laat de kosten die brokers in rekening brengen buiten beschouwing. De brokers worden beoordeeld op de handelsmogelijkheden, het gebruiksgemak van het handelssysteem, de klantvriendelijkheid en de beschikbare koersinformatie.

BinckBank wordt door haar klanten met gemiddeld een 7,8 gewaardeerd en kent hiermee de hoogste klanttevredenheid. Lynx en Alex volgen BinckBank op de voet met een 7,7.

Beleggers bij Today's Brokers zijn ook tevreden en beoordelen de broker met een 7,4. Ondanks dat zij gebruik maken van hetzelfde platform als Lynx, kregen zij op de andere factoren een iets lagere beoordeling dan Lynx. ABN AMRO en SNS Bank vormen de middenmoot en zonder echte uitschieters behalen zij respectievelijk een 7 en een 6,9.

Rabobank, ING en Fortis Bank komen op alle factoren als slechtste uit de bus. Klanten van deze banken beoordelen hen met een rapportcijfer dat lager ligt dan een 6,5. Fortis Bank is de nummer laatst in dit onderzoek en haalt nog geen 6. Het is daarom dan ook goed dat klanten van Fortis, dankzij de overname, op korte termijn overgezet zullen worden naar ABN AMRO.

Ondanks dat een grote groep beleggers zegt zeer tevreden zijn met hun broker, blijkt ook dat 10% van de beleggers haar broker een onvoldoende geeft. Met name op het gebied van klantvriendelijkheid en beschikbare koersinformatie scoren brokers bij deze ontevreden klanten een onvoldoende.

--



Ingezonden persbericht