We Beat The Mountain lanceerde eerste design producten van gerecycled afval


"Het ideale kerstcadeau"

UTRECHT, 20101214 -- Op 9 en 10 december heeft We Beat The Mountain zijn eerste designproducten van gerecycled afval gelanceerd vanuit haar missie om de wereldwijde afvalberg te verslaan, op het evenement Green Today in de RAI in Amsterdam. Het gaat om laptopcovers, een iPadcover en een smartphonecover voor onder andere de iPhone. De producten met eigentijds ontwerp zijn gemaakt van gerecycled plastic en gerecyclede PET-flessen.

Met de aankoop van een laptopcover ruim je negen anderhalve literflessen op die in het product verwerkt zitten. Bij een Ipadcover ligt dit aantal op zes. Diverse multinationals zoals Ballast Nedam, Van Gansewinkel en Essent ondersteunen het initiatief. De producten zijn per direct te bestellen via de zojuist geopende webshop van We Beat The Mountain: www.webeatthemountain.com/webshop.

Op elk product ontvang je een 'recycling deposit'. Dit houdt in dat je na gebruik 10 procent van het aankoopbedrag kunt investeren in een nieuw product van We Beat The Mountain. Het bedrag wordt geactiveerd bij retournering van het oude product aan afvalverwerkingsbedrijf Van Gansewinkel. Hiermee draag je bij aan het in roulatie houden van gerecyclede producten en daarmee aan het wereldwijd verslaan van de afvalberg.

Deze lancering is slechts de eerste in een hele reeks die op stapel staat. Samen met de wereldwijde Facebook Community met inmiddels meer dan 27.000 fans heeft We Beat The Mountain een scala aan nieuwe producten geselecteerd. In 2011 komt onder andere de Flex Worker's Trolley op de markt die bijdraagt aan het nieuwe werken. Diverse organisaties hebben reeds interesse getoond in de afname van deze Flex Worker's Trolley. Daarnaast brengt We Beat The Mountain in samenwerking met verschillende multinationals duurzame initiatieven tot stand zoals bijvoorbeeld 'De bouwplaats van de toekomst' met bouwbedrijf Ballast Nedam.

"De drive voor het inzetten van deze wereldwijde beweging komt voort uit mijn frustratie dat de meeste gebruiksproducten bewust niet duurzaam worden ontworpen. Na een zeer korte levenscyclus belanden ze rechtstreeks op de afvalberg", zegt Han Hendriks, oprichter van We Beat The Mountain. "Door juist de waarde van afval in te zien en de afvalberg te benutten voor de ontwikkeling van nieuwe producten zal de levenskwaliteit van toekomstige generaties sterk kunnen toenemen."

Green Today was een driedaags evenement op het gebied van duurzaamheid, innovatie, luxe en stijl. Middels internationaal georiënteerde conferenties, exclusieve productlanceringen, creatieve tentoonstellingen en unieke stands bewees Green Today dat een initiatief met als thema duurzaamheid een onvergetelijke belevenis kan worden.

[Lap-top cover van We Beat The Mountain]
Foto laptopcover

Over We Beat The Mountain
We Beat The Mountain is een beweging van mensen en organisaties met de missie om de wereldwijde afvalberg te verslaan. Dit doet zij door het ontwikkelen, produceren en verkopen van functionele designproducten van afval. Elk product wordt aan het einde van de levenscyclus ingeleverd en is na bewerking weer te gebruiken voor de ontwikkeling van een nieuw product. Daarnaast brengt We Beat The Mountain in samenwerking met diverse multinationals bijzondere duurzame initiatieven tot stand.

Vanuit Nederland voert We Beat The Mountain de regie op een wereldwijd netwerk van samenwerkingsrelaties. Zij werkt o.a. nauw samen met haar wereldwijde community op Facebook met meer dan 27.000 fans die een actieve bijdrage leveren om de missie te volbrengen. Dit doen zij door het delen van ideeën, het geven van feedback op ontwikkelingen en nieuwe producten en het verder versterken en verspreiden van de beweging. Voor meer informatie: www.webeatthemountain.com en http://www.facebook.com/webeatthemountain en www.greentoday.nl.