Eerste meester in klantgerichtheid

15/12/2010 10:57

Philipse Business School

Den Haag, 15 december 2010. Ruud Meijer, servicemanager bij ATAG Nederland, is 13 december als eerste afgestudeerd aan de School For Customer Management. Meijer rondde de tweejarige nieuwe studie op het gebied van klantgericht organiseren succesvol af en mag zich de eerste Master Customer Management noemen, een heuse Nederlandse en Europese primeur.

Klanten stellen steeds hogere eisen aan de manier waarop ze door bedrijven en instellingen worden behandeld. In het streven naar klantgerichtheid worstelen veel organisaties echter met de interne muren tussen afdelingen als marketing, verkoop en service. Met het oog op deze uitdaging ontwikkelde de School For Customer Management een (Europees) erkende Master opleiding. Het inrichten en managen van een organisatie rondom de klant (outside-in) in plaats van rondom de organisatie (inside-out) vormt de kern van deze Masteropleiding.

Ruud Meijer, service manager bij ATAG (ATAG, Pelgrim, ETNA), is de eerste Europeaan die deze studie succesvol afrondt. Met succes verdedigde hij voor de examencommissie zijn plan om een Europese klantcontact strategie voor ATAG in te richten. Meijer is verguld met zijn titel, maar wijst vooral ook op de relevantie van de studie: 'De opgedane kennis gebruik ik elke dag opnieuw en draag ik actief over binnen ons bedrijf'. Ben Hofenk, algemeen directeur ATAG Nederland, zelf een van de winnaars van de SMA Piet Heyn Award 2010, kan dit alleen maar beamen.

Hanny Philipse, grondlegger van de Master Customer Management, verwacht dat veel studenten het voorbeeld van Meijer volgen: 'Dit is de hoogst haalbare opleiding op het gebied van customer management. Klantenservice en Commercie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden succesvolle bedrijven maken hier het onderscheid. De strategische betekenis van dit vakgebied is dan ook toekomstzeker'.

De Master studenten worden gedurende twee jaar opgeleid om op integraal directieniveau te acteren. Managers die deze opleiding afronden kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan het verhogen van de klantwaarde binnen de eigen organisaties. De opleiding is Europees erkend door FEDMA, de Federatie van Europese Direct- en Interactive Marketing Associaties. Ivan Van der Meersch, director general van FEDMA: 'Deze Master is breed bedrijfskundig en doet recht aan de toenemende betekenis en integratie van alle vormen van dialoog marketing '.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.sfcm.nl




Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters