Ingezonden persbericht


Certificaat voor 16 Customer Media Professionals

De Customer Media Council heeft op 14 december 2010 de titel Registered Customer Media Professionals (RCP) verstrekt aan 16 afgestudeerden.

Het gaat om:
Marc Bolier, Hoofdredacteur bij HSPublicity BV
Mariska Cornelissen, Eigenaar van Lime C
Bertil Govers, Manager Client Services Sanoma Custom Publishing bij Sanoma Uitgevers Ellen de Groot, Managing Editor bij Hemels Publishers Monique Hoeksma, Interim bladenmaker & strategische, redactionele concepten Karen Jens, Consultant Corporate Communications bij Arcadis NV Johannes Keuning, Chefredacteur Custom Publishing bij iMediate Sjoerd Korsmit, Creatief Strateeg bij MediaPartners Group Jeroen Kraakman, Hoofdredacteur Interne Media bij ABN AMRO Bank Miluska van 't Lam, Eigenaar van Miluska van 't Lam, media, pr & tekst Annick Laporte, Publishing Consultant-Senior project co-ordinator bij Propaganda nv/sa Cécile Leinarts, Account Director bij MediaPartners Group Hans Luiken, Oprichter/eigenaar van Luiken-Karstens Custom Media Ina Schoorl, Eindredacteur bij Rotterdampas
Marlies van Voorthuizen, Hoofdredacteur bij Achmea Astrid Warntjes, Eigenaar van Lime C

Binnen de post-HBO leergang 'Customer Media' staan customer media centraal. Met deze media bedoelen we zowel de interne media, zoals personeelsbladen, als de externe media, zoals relatiemagazines. Zowel gedrukte als digitale media zijn aan de orde gekomen, al dan niet in wisselwerking met sociale media.

De opleiding is opgezet vanuit de kerngedachte dat customer media strategisch verankerd (dienen te) zijn in organisaties. Dit betekent dat customer media ingebed zijn in de organisatie en de doelstellingen van de organisatie ondersteunen. Deze kerngedachte vormt de rode draad van de post-HBO leergang en levert een aantal thema's op die de revue zijn gepasseerd. De thema's zijn de volgende:


· Strategische communicatie

· Marketing

· Crossmediaal/multimediaal

· Accountability

· Visies op het vak CM

Het totaal aantal Registered Customer Media Professionals komt hiermee op 36. Dit register van RCP's wordt beheerd door de Customer Media Council.

De Post HBO Opleiding Customer Media wordt samengesteld in opdracht van de Stichting Leerstoel Customer Media (SLCM). Organisatie en exploitatie zijn gedelegeerd aan de Customer Media Council. Deze legt verantwoording af aan het bestuur van Stichting Leerstoel Customer Media.

In 2011 wordt de derde reeks van de opleiding gegeven. Meer informatie vind je op www.customermedia.nl. Inschrijven kan al via info@customermediacouncil.nl.