Ingezonden persbericht

Beste productintroductie van 2010

Kips' wint SuperIntro Award

Almelo, 15 december 2010 -- De lezers van vakblad Supermarkt hebben Kips' patés en vleesspreads in vijf varianten van Zwanenberg Food Group gekozen als beste introductie van 2010 in de categorie Vleeswaren. Daarmee wint Kips' de SuperIntro Award. In de eindejaarsuitgave staat Supermarkt uitgebreid stil bij de winnende introductie.

Annemarie Granneman is opgetogen: 'Het regent momenteel prijzen voor Kips' en Zwanenberg: de Gouden Partner, een nominatie voor de Jaarprijs van het Voedingscentrum, De Classique, opname in de Vers Top 100, Goud met Ster, de Innova Klassiek: een prachtige erkenning van mensen in de keten dat wij uitstekende producten leveren die zeer worden gewaardeerd, en zowel voor consument als handel keer op keer hun meerwaarde bewijzen.'

Succesvolle verbreding Kips'-assortiment

Kips' is vooral bekend van de legendarisch lekkere leverworst. De afgelopen tijd is de vleeswarenrange van Kips' uitgebreid met een aantal heerlijke producten, die uitstekend blijken aan te slaan in de markt. Kips' Room Paté is een lekkere volle en romige paté. De Ardenner Paté is een volle paté met een kernmerkende 'bite'. Het product is makkelijk smeerbaar en erg lekker op brood, toast of zelfs als voorgerecht. Kips' Cranberry Paté is een lekkere zoete paté met echte stukjes cranberry. Deze variant is heerlijk fris en ideaal als broodbeleg of bij de borrel. Kips' Theeworst is een karakteristiek product dat te herkennen is aan de specifieke rooksmaak. Dit product is lekker op een stokbroodje of op een toastje. Kips' Vleespastei tot slot heeft een volle vleessmaak door een hoog vleesgehalte en de specifieke kruiding. Ook dit product is makkelijk smeerbaar.

Al deze producten zijn verpakt in een handig hersluitbaar kuipje van 125 gram. Zo blijven de producten lekker lang vers. Kips' smeerbaar broodbeleg wordt met tal van acties ondersteund in de keten en zal onder meer worden gepromoot tijdens de Huishoudbeurs 2011 in de RAI Amsterdam.

Over de SuperIntro

De SuperIntro Award, die jaarlijks wordt uitgereikt, geldt als waardering voor producten die succesvol zijn geïntroduceerd. Door het invullen van de SuperIntro-enquête hebben de lezers van Vakblad Supermarkt hun oordeel uitgesproken over de introducties in Nederland van het afgelopen jaar. Er kwamen 1096 reacties binnen.

Over Zwanenberg Food Group

Met 1.600 medewerkers en een omzet van ¤ 350 miljoen (2009) behoort Zwanenberg Food Group tot de leidende Europese producenten en exporteurs van vleeswaren en vleesconserven. Zwanenberg beschikt over eigen productielocaties in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Het concern verkoopt zijn producten onder diverse internationale merknamen, waaronder ZWAN (in een groot aantal exportlanden) en Kips' (in Nederland). Het concern levert ook een aantal bekende private labels en heeft, behalve in de retail, tevens een sterke positie opgebouwd in het out-of-homesegment (bedrijfs- en institutionele catering alsmede verkoop via pompstations etc.), onder andere met gesneden en voorverpakte vleeswaren. Zwanenberg exporteert vleesconserven naar meer dan honderd landen wereldwijd.

Foto (vrij van copyrights): De vijf nieuwe producten van Kips'

Noot voor de redactie (