Cendris
Persbericht
16.12.10 11:43
Noodzaak tot nieuwe generatie marketeers
In januari 2011 start de nieuwe post-HBO opleiding Campagne Management. Het
is de allereerste opleiding in Nederland die een antwoord geeft op de
groeiende behoefte bij bedrijven aan goed opgeleide campagne managers.
Initiators achter de opleiding zijn Beeckestijn Business School, Cmotions,
RapidSugar en directe communicatiespecialist Cendris.
Nijpend tekort aan kennis over cross channel campagne management
Volgens Sander van der Blonk van RapidSugar, een van de
initiatiefnemers, hebben organisaties te weinig kennis om campagnes
goed te organiseren, terwijl de markt hier wel om vraagt. Door de
diversiteit en fragmentatie in kanalen is campagne management een
noodzakelijk aandachtspunt bij marktbewerking geworden. Dit komt ook
door het feit dat campagnes niet alleen meer rondom producten en
diensten maar vooral ook rondom mensen plaatsvinden. Elke klant of
merkgebruiker is tegenwoordig een marketingvraagstuk. Koppel dat
gegeven aan termen en ontwikkelingen als on demand, behavioural
targeting, en data fusion, en je ziet een andere competentieset dan
waar de meeste marketeers in de basis ooit voor zijn opgeleid", aldus
van der Blonk.
Kijkje in de keuken bij bedrijven
Het is een goede, diepgaande en kortdurende opleiding die zowel
strategisch als tactisch van aard is. De opleiding leert marketeers op
welke manier zij de regiefunctie bij campagne management goed kunnen
invullen. Hans Molenaar van Beeckestijn Business School: "Het geeft
marketeers een antwoord op de vraag hoe je kanalen doelgroepspecifiek
en op een zinvolle manier kunt inzetten, hierbij inspelend op de
actuele trends en ontwikkelingen op gebied van campagne management. De
opleiding is toegespitst op de praktijk. Zo is het ontzettend leuk en
leerzaam om een kijkje in de keuken bij bedrijven te krijgen. Op deze
manier krijgen deelnemers aan de opleiding te maken met echte
praktijkcases en hebben zij interactie met direct betrokkenen."
De opleiding
De opleiding is te volgen aan de Beeckestijn Business School en bestaat
uit negen college-avonden verdeeld over vier maanden. Tijdens de
colleges behandelen ervaren docenten allerlei themas zoals de
toepassing van multichannel marketing, marketinganalyse,
conceptontwikkeling, creatie en testing, campagne management tools,
persoonlijke effectiviteit en change management, maar ook bijvoorbeeld
de juridische aspecten die hierbij kunnen spelen. Ook worden er
gastcolleges gegeven en bedrijfsbezoeken bij grote organisaties
georganiseerd. Naast een opleiding is er een platform campagne
management opgericht waar campagne managers elkaar kunnen ontmoeten en
kennis met elkaar kunnen uitwisselen.
Meer informatie over de opleiding is te vinden op de website van
Beeckestijn Business School.
Perscontact
De mediavoorlichting rondom Cendris wordt verzorgd door de afdeling
Communicatie. Journalisten van alle media worden zo snel, adequaat en
accuraat mogelijk geïnformeerd over Cendris. Voor vragen en verzoeken
met betrekking tot Cendris kunt u terecht bij:
Krista Kloosterman
communicatie consultant
Telefoon: (088) 23 63 787
E-mail: krista.kloosterman