TNT Post introduceert internationale retouroplossing voor bedrijven

16/12/2010 13:09

TNT Post

Den Haag, 16 december 2010 - Voor ondernemingen die producten verkopen in Europese landen introduceert TNT Post in samenwerking met Spring Global Mail vier nieuwe retour services. Dit zijn diensten waarmee consumenten vanuit elk land in Europa via één antwoordnummer kosteloos gekochte goederen kunnen terugsturen. Ondernemingen kunnen zo hun after sales verbeteren en klanttevredenheid vergroten.

Deze nieuwe diensten bieden nog een extra voordeel, in het geval van een terugroepactie in meerdere Europese landen tegelijk, loopt het logistieke proces via één antwoordnummer. Nu is het vaak nog zo dat elk land apart de logistiek voor een retourenstroom moet organiseren.

Er zijn vier maatwerk retouroplossingen mogelijk: Returns, Repair/Replace, Recycle en Recall. Returns is gericht op internationaal georiënteerde ondernemingen die hun klanten de mogelijkheid willen bieden om gekochte producten gratis te retourneren. Repair/Replace biedt een passende oplossing voor elektronische producten die gerepareerd of vervangen moeten worden. Recyle is vooral interessant voor toner- en inkjetfabrikanten die een goedkope oplossing zoeken om de toners en cartridges te vervangen. Recall biedt een passende oplossing voor noodsituaties waarin producenten onmiddellijk hun product uit veiligheidsoverwegingen uit de markt willen halen.

Voor alle oplossingen geldt dat de retouren kosteloos zijn voor de verzender en dat de klant voor afgifte van het product gebruik kan maken van alle lokale postkantoren in 25 landen in Europa.

Over TNT Post

TNT Post verwerkt dagelijks 15 miljoen poststukken (waarvan 400.000 pakketten) naar ruim 7,6 miljoen bestemmingen in Nederland. Het bedrijf distribueert daarnaast post in een aantal Europese landen. Van groeiend belang zijn diensten die elektronische data omzetten in fysieke post. TNT Post is in de eerste plaats actief op het gebied van post: collectie, sortering, transport en aflevering van brieven en pakketten. Daarnaast is de onderneming gespecialiseerd in data- en documentdiensten, direct mail, e-commerce en internationale post. TNT Post heeft zo'n 58.000 mensen in dienst in Nederland. De omzet van TNT Post in het eerste halfjaar van 2010 bedroeg 2.060 miljoen euro. TNT Post is onderdeel van TNT N.V. TNT is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als onderneming en heeft partnerschappen gevormd met het World Food Programme en het Milieuprogramma van de Verenigde Naties om wereldwijd tegen honger en milieuvervuiling te strijden.

EINDE BERICHT