Audax tijdschriften App Succesvolle start voor iPad AKO tijdschriften App Donderdag 16 December, 2010 De AKO tijdschriften App heeft een succesvolle start gemaakt sinds de lancering in oktober 2010. De App heeft nummer 1 gestaan in meest gedownloade Apps, en alleen dit al bewijst dat er een duidelijke behoefte bestaat bij consumenten om hun favoriete tijdschrift digitaal te lezen. De App levert wekelijks meer dan 1000 downloads van tijdschriften. 79% van de lezers op de iPad is man, en meer dan een derde download vaker een tijdschrift, meestal âs avonds. Met stip op één staat het iPad-abonnement op HP/De Tijd, gevolgd door Scientific American. In de losse downloads zijn Quest, iCreate en Quote erg populair. Opvallend is verder dat Weekend in het buitenland vaak wordt gedownload. âDit is het zogeheten âstroopwafel-effectâ,â aldus Dennis Mikkelsen, Manager Audax Digital en verantwoordelijk voor de e-commerce activiteiten van AKO.nl, âJe zoekt toch naar datgene dat je het meest mist als je in het buitenland woont.â

De verklaring voor het succes van de AKO Tijdschriften App ligt grotendeels in de eenvoud: je download één App die toegang geeft tot wel 60 tijdschriften van 12 verschillende uitgevers.

Gezien het huidige succes is het tijd voor een eerste stap richting rijkere content. Dennis Mikkelsen: âWe groeien langzaam naar een uitbreiding van de bladbeleving met premium content. Zo hebben we video en audio toegevoegd aan Glossy 13 en OOR 12, 2010. We doen dit stap voor stap, zodat we op de kwaliteit en volledigheid van het blad niet hoeven in te leveren, terwijl we wel steeds meer gebruik gaan maken van de mogelijkheden van digitale content.â Ook staan er voor begin 2011 nog meer doorontwikkelingen op het programma, zoals de uitbreiding naar Android en Air, zodat de App straks op alle soorten tablets te installeren is.

Tot 31 december 2010 geldt een speciaal introductieaanbod voor alle tijdschriften van Audax: 10 week- of 5 maandedities voor 10 euro.

Voor de realisatie is Audax Digital een samenwerking aangegaan met initiatiefnemer MagWorld, onderdeel van Aemotion, gespecialiseerd in multiplatform communicatie-oplossingen.

Audax Digital is als businessunit onderdeel van Audax Publishing, uitgever van de weekbladen: Weekend, Vriendin, PRiMO en HP/De Tijd en de maandtitels: AvantGarde, Glossy, Stars, Girlz!, Royalty en AktueelMAN. De Amsterdamse uitgeverij is onderdeel van het in Gilze gevestigde familiebedrijf Audax.