RTL Group

RTL Nederland betreedt datingmarkt

RTL Nederland maakt vandaag bekend dat vanuit de divisie RTL Ventures een nieuw online initiatief wordt ontwikkeld voor de Nederlandse datingmarkt. Binnen de strategie van RTL wordt steeds gekeken naar kansen op relevante consumentenmarkten. Singles zijn een belangrijke en groeiende groep binnen de Nederlandse samenleving, met specifieke behoeftes. Dating, relaties en het helpen van anderen zijn belangrijke themas binnen de programmas en producten van RTL. Vanuit die gedachte wordt gewerkt aan een online datingplatform, dat in het voorjaar van 2011 wordt gelanceerd.

Nicolas Eglau, directeur RTL Ventures: We hebben heel veel onderzoek gedaan naar de huidige datingmarkt en daar zijn interessante inzichten uitgekomen. Bovendien hebben we expertise van buitenaf ingeschakeld. Wij willen een site neerzetten waar daters op een betrouwbare en vooral leuke manier een partner kunnen vinden. Over hoe het platform eruit zal zien, zegt Eglau het volgende: We willen inspelen op echte behoeftes binnen deze doelgroep en daarom wordt begin januari een blog gelanceerd, waarop vrijgezelle bloggers in gesprek gaan met andere singles in Nederland. De inzichten en ideeën die daaruit voortkomen, zullen mede de inhoud en opzet van het platform bepalen. Wij willen singles in Nederland meer communicatiekracht geven.
---

Noot aan de redactie: indien u naar aanleiding van dit bericht vragen heeft, kunt u contact opnemen met: Sabine Scholten, RTL Nederland Corporate Communicatie, telefoon: 035 671 84 80, sabine.scholten@rtl.nl. U kunt daarnaast ook onze website www.rtl.nl/pers bezoeken.