Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
laluz lanceert nieuwe campagne, Amsterdam december 2010

laluz lanceert nieuwe campagne; "Zet mij op je CV"

Nieuwe campagne van Stichting laluz moet Young Professionals aanzetten tot het doneren van kennis aan ideële organisaties. Voor jezelf en voor een betere wereld!

Stichting laluz, de vrijwilligersorganisatie die al meer dan vijf jaar Young Professionals en Ideële Organisaties aan elkaar matcht, heeft haar nieuwe campagne gelanceerd: Zet mij op je CV. De campagne is gericht op Young Professionals die naast hun professionele carrière iets terug willen geven aan de maatschappij. Niet in de vorm van geld, maar door hun kennis beschikbaar te stellen aan Ideële Organisaties. Met de campagne wil laluz zijn naamsbekendheid verder vergroten en nog meer impact hebben.

Met de tageline "Zet mij op je CV" verwijst de campagne naar de ervaring die een Young Professional opdoet tijdens een opdracht en hoe hem dit op persoonlijk en professioneel vlak kan ontwikkelen. De matchstory per campagne geven weer dat dit flexibel en op kennisniveau kan. Een Young Professional doet altijd een opdracht passend bij zijn professionele expertise, waarbij rekening wordt gehouden met de drukke agenda van de Young Professional.

Talent verder ontwikkelen met vrijwilligerswerk
"Een gezond evenwicht tussen een ondernemende bedrijfsvoering en maatschappelijke functie is van groot belang. Kernbegrippen als duurzaamheid en innovatie gaan hierbij hand in hand. Deze begrippen staan ook centraal bij het ontwikkelen van talent. laluz biedt een vernieuwende, eigentijdse en duurzame invulling hieraan." licht Marije Mulder, directeur laluz, toe. "Persoonlijke ontwikkeling en bewustzijn creëren zijn voor een Young Professional tegenwoordig belangrijker dan ooit. Bedrijven zijn zich hier steeds meer van bewust. Zo gaf in 2009 slechts een op de tien HR medewerkers aan talent development een belangrijk beleidsthema te vinden. In 2010 is dat aantal al gestegen naar ruim zes op de tien. laluz speelt hierop in door een koppeling te maken tussen development en je expertise in te zetten voor Ideële Organisaties"

Verantwoordelijk voor de campagne
Opdrachtgever: Marije Mulder, Stichting laluz
Bureau: i.s.m. MRCooper en Nick Rood
Creative Director: Wim de Boer
Art Director: Else Sodderland
Copywriter: Carolien Gruintjes en Floortje Muskens

De campagne "Zet mij op je CV" is de komende maanden in diverse online en offline media te zien zijn.

Over Stichting laluz
Stichting laluz brengt sinds 2004 enthousiaste Young Professionals en bevlogen Ideële Organisaties met elkaar in contact. Young Professionals die hun kennis en expertise ook willen inzetten naast of tijdens hun professionele carrière. En Ideële Organisaties die staan te springen om deze voor hen onbetaalbare kennis en expertise. Om een professionaliseringsslag te maken, een kennishiaat op te vullen of simpelweg voor de frisse blik van een buitenstaander. Daarnaast biedt laluz bedrijven speciale programma's die invulling geven aan hun Maatschappelijke Betrokkenheid. Inmiddels staan al meer dan 2.500 young professionals en 400 ideële organisaties ingeschreven bij laluz. www.stichtinglaluz.nl



Ingezonden persbericht