Eerste website zonder HOME-button is een feit


Copywriter maakt unieke website voor zichzelf

HILVERSUM, 20101216 -- Creatief/copywriter Carl Schipper bedacht en maakte voor zijn eigen dienstverlening een website uniek in zijn soort. Op www.formatieschipper.nl staan geen HOME-button, geen WIE ZIJN WIJ-button en al helemaal geen OVER ONS-button. Nee, de bezoeker zoekt het allemaal lekker zelf uit. Veel spannender, vindt de Hilversumse reclame(be)denker.

Voor zover bekend is de website van Formatie Schipper uniek in zijn soort. Naast dat de gehele website in het tijdperk van 'alles moet kleurrijk zijn' helemaal zwartwit is, ontbreekt de menustructuur volledig. Buttons als Home, Wie zijn wij, Wat doen wij, Portfolio, Onze opdrachtgevers en dergelijke zal de bezoeker hier niet vinden. Alleen cijfers treft hij aan én twee prachtige filmpjes.

Schipper wilde vooral rust met zijn website uitstralen. 'Er is al genoeg drukte in de wereld. Alles flasht en flits door elkaar heen. Mensen lezen nog nauwelijks en helemaal lappen tekst doen internetcommunicatie geen goed. Op mijn website vind je je weg als vanzelf. En 't mooie is, dat bezoekers dat ook heel leuk vinden op deze manier. Ik krijg veel complimenten én nieuwe klanten door mijn presentatie op internet'.

De website www.formatieschipper.nl is inmiddels door velen als voorbeeld genomen hoe het ook kan. De kunst van het weglaten begint hier en daar ook bij andere bedrijven in zwang te komen. Carl Schipper geeft bedrijven die worstelen met de kracht van hun eigen website praktische adviezen hoe men zich beter en duidelijk kan presenteren met een website. Schipper: 'Dankzij mijn adviezen zijn heel veel sites lekker opgeknapt. En het is lang niet altijd een kwestie van alles in de prullenbak. De kracht ligt eerder in het weglaten dan in het toevoegen. Iets moeilijk maken is niet moeilijk, iets makkelijk maken wel. En dat kan ik toevallig, aldus de Hilversums creatief.

www.formatieschipper.nl





Ingezonden persbericht