Ingezonden persbericht


Goede dienstverlening levert woningcorporatie opnieuw KWH-Huurlabel op Zorgeloos huren bij Wooncompagnie

Met een gemiddelde waardering van 7.7 heeft Wooncompagnie de kwaliteitsmeting van het KHW opnieuw zeer goed doorstaan. De corporatie blijft dan ook trotse bezitter van het KHW-Huurlabel, het nationale keurmerk dat staat voor excellente dienst­verlening en dat de klant de garantie geeft dat hij bij Wooncompagnie zorgeloos huurt.

Wordt de klant snel geholpen aan de telefoon? Worden klachten naar behoren verholpen? Deze en andere dienstverlening aan huurders zijn gedurende twaalf weken nauwkeurig in kaart gebracht en beoordeeld.

Klant als uitganspunt
Het uitvoerende instituut is Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector: hét Nederlandse kwaliteitscentrum voor maatschappelijk ondernemers. Rick van der plas, Hoofd Klantenservice Schagen: 'De meting geeft ons extra inzicht in de kwaliteit van onze dienstverlening. Onze woonconsument is daarbij uitgangspunt. Wat doen we goed? Wat kan er beter? Aan de hand van aandachtspunten zetten we acties uit voor verbeteringen.'

Resultaten
Meting van tien onderdelen leverde een gemiddelde eindscore op van 7.7. 'Precies hetzelfde resultaat als vorige keer, nu met een 8.2 voor reparaties uitvoeren', aldus de enthousiaste Van der Plas. Maar hij blijft ook kritisch en ambitieus: 'Het onderdeel huur betalen scoorde een zeer verdienstelijke 7.8, maar vorige keer was dit 8.2. Een aandachtspunt dus.'

Bewijs
De spiegel die Wooncompagnie zich laat voorhouden zorgt voor inspiratie en zicht op de realiteit. Angelo van Rijn, Hoofd Klantenservice Purmerend: 'Het stelt ons in staat te vergelijken, leren en verbeteren. Huurders willen zorgeloos wonen; wij willen dat mogelijk maken. Het officiële KHW-Huurlabel bewijst dat onze dienstverlening daarvoor voldoet. Maar we streven natuurlijk altijd naar meer!'