Ingezonden persbericht


Nijmegen, donderdag 16 december 2010

P E R S B E R I C H T

Vierdaagsefeesten en Afstandsmarsen samen grootste evenement in Nederland in 2010


1.4 miljoen bezoekers Vierdaagsefeesten.

Een topaantal bezoekers in Nijmegen. Dat kopten de Vierdaagsefeesten op de zaterdag na het evenement. In gezamenlijkheid met de Vierdaagse Afstandsmarsen werden alle cijfers na afloop aangeleverd bij Respons en kregen we voor het tweede jaar op rij het fantastische bericht dat we het grootste evenement van 2010 zijn in de Respons Evenementen TOP 100. Door het goede weer, het ruime aanbod aan muzikaal en theatraal vermaak, de kwaliteitsslagen van de afgelopen jaren en de toenemende diversiteit werd 2010 een topjaar. Meer dan 1.4 miljoen bezoekers die naar ruim 2100 artiesten keken die op 30 podia optraden terwijl 325 extra treinen ingezet werden om iedereen te vervoeren. Bovendien is er een economisch bestedingseffect van ca. 30 miljoen euro.

In de lijst van evenementensteden staat Nijmegen op een tweede plaats met een publiekswaardering van een 7; een mooie prestatie. Nijmegen heeft dan ook niet voor niets het grootste evenement in huis. En zoals LAgroup al schreef: "Evenementen zijn belangrijk voor stimulering van de lokale economie, als sociaal bindmiddel. En ze zijn, zo is opnieuw aangetoond door onderzoek van LAgroup, medebepalend voor het toeristische imago van een stad". Wij zijn er bijzonder trots op dat we het evenement samen met al onze partners, van bedrijfsleven tot gemeente, van middenstand tot bezoekers, van omwonenden tot horeca mogelijk hebben kunnen maken. Nu al volop in de voorbereidingen voor de Vierdaagsefeesten 2011, geeft dit een extra stimulans om volgend jaar samen met de Vierdaagse Afstandsmarsen te streven naar weer een bijzondere versie van het grootste evenement van Nederland.

EINDE PERSBERICHT



Ingezonden persbericht