Ingezonden persbericht


Duizenden bezoekers berekenen gevolg tariefwijziging KPN op ouderealiteit.nl Bellen.com toetst onafhankelijkheid rekenmodule

Amsterdam, 16 december 2010. Tele2 Zakelijk laat weten dat de actie naar aanleiding van de brief over de tariefwijziging van KPN Zakelijk BelBasis heeft geleid tot duizenden bezoekers op de website ouderealiteit.nl. Op deze website kunnen ondernemers berekenen wat de gevolgen van de tariefwijziging van KPN per 1 januari 2011 zijn. Om de onafhankelijkheid en betrouwbaarheid van de rekenmodule voor telefoonkosten op deze website aan te tonen, heeft Tele2 Zakelijk gevraagd of vergelijkingssite Bellen.com de rekenmodule wilde toetsen op accuraatheid. Na een uitvoerige controle is het rekenmodel goedgekeurd en de rekenmodule op ouderealiteit.nl heeft nu een onafhankelijk keurmerk van Bellen.com.

Roy van Oosteroom, directeur Tele2 Zakelijk, legt uit: "In ruim tien jaar liberalisering op de telecommarkt heeft Tele2 nog nooit gezien dat ondernemers via een simpele brief vast worden gelegd. We krijgen veel positieve reacties op onze actie om klanten van KPN te helpen. Een aantal bedrijven wilde echter ook zeker weten dat de rekenmodule de juiste telefoonkosten in kaart brengt. Daarom hebben we besloten om de onafhankelijke vergelijkingssite Bellen.com te vragen om de berekeningen te controleren."

In de brief over de tariefwijziging van KPN Zakelijk BelBasis kondigt KPN een aantal veranderingen aan. Klanten die niet op deze brief reageren, zitten echter vast aan een jaarcontract terwijl veel klanten nu een vrij opzegbaar abonnement hebben. KPN noemt de tariefwijziging een vereenvoudiging, maar uit eigen berekeningen van verschillende marktpartijen blijkt dat het heel goed zou kunnen dat ondernemers, ondanks de aangeboden korting, meer gaan betalen voor vaste telefonie. Via een landelijke actie helpt Tele2 Zakelijk klanten van KPN om een bewuste keuze te maken.

Kijk voor de rekenmodule van Tele2 Zakelijk op www.ouderealiteit.nl en volg de discussie over de brief van KPN op Twitter; #ouderealiteit.


- EINDE -