Ingezonden persbericht


PERSBERICHT - Hilversum, 16 december 2010
ORANGINA ONTVANGT HOUTEN RECLAMEBLOK 2010

BNN-DJ'S COEN EN SANDER REIKEN PRIJS VOOR MEEST IRRITANTE RADIORECLAME UIT

BNN-dj's Coen Swijnenberg en Sander Lantinga hebben zojuist voor de vierde keer de prijs voor de meest irritante radiocommercial van het afgelopen jaar uitgereikt. Oranginaaaaaa sleepte tijdens De Coen en Sander Show het Houten Reclameblok 2010 in de wacht. Het frisdrankmerk kreeg de prijs vooral vanwege de letter a die maar liefst 6,8 seconden in het spotje te horen is. Orangina nam de prijs zelf live in ontvangst tijdens de uitzending op 3FM.

Coen en Sander hebben Het Houten Reclameblok in het leven geroepen om adverteerders en reclamebureaus ertoe aan te zetten de kwaliteit van hun commercials te verbeteren. Coen is verbaasd dat er nog steeds zoveel irritante radiocommercials zijn: 'Het lijkt wel of ze ieder jaar irritanter worden. We hebben dan ook een terechte winnaar.' Sander is het daar mee eens: 'Bij tijd en wijlen kwam het bloed uit mijn oren en de Orangina uit mijn neus.' Volgens Madelon Bogers van Orangina geniet de vrouw die je in het spotje hoort gewoon van het leven en haar drankje.

Ruim 16.000 luisteraars van De Coen en Sander Show brachten de afgelopen weken hun stem uit voor Het Houten Reclameblok. Bijna een derde daarvan ging naar Orangina. Op een tweede plek in het klassement van vervelende radioboodschappen eindigde de reclame van Yacht. Net voor Tom de Ridder van MKB Brandstof en de reclame van MeiAsia. Luisteraars hebben zelf laten weten welke commercials in aanmerking komen voor de prijs.

De Coen en Sander Show is maandag tot en met donderdag van 16.00 uur tot 19.00 uur beluisteren en op vrijdag van 16.00 uur tot 18.00 uur op 3FM. Helemaal op de hoogte blijven van alle ins en outs over Coen en Sander? Check coenensandershow.bnn.nl.




Ingezonden persbericht