Twenga : Kerstcadeaus: Voor 54% van de Nederlanders gaat het “om het gebaar”

AMSTERDAM--(BUSINESS WIRE)-- 20101216 --

In zijn jaarlijkse onderzoek naar kerstaankopen heeft Twenga, de meest omvangrijke shopping zoekmachine op het internet, internetgebruikers gevraagd wat ze deden met de kerstcadeaus die hen niet bevielen. Resultaat: de Nederlanders hechten meer belang aan het gebaar dan aan het cadeau zelf en 54 % van hen geeft er de voorkeur aan om de ongewenste cadeaus te houden.

31% van hen daarentegen, 33% van de Italianen en 28% van Duitsers zegt de cadeaus die hen niet bevallen aan anderen te geven.

Ook opvallend is dat 25% van de Duitsers zegt bereid te zijn om de cadeaus door te verkopen op veilingsites of sites voor tweedehands spullen of kleine advertenties, terwijl dit geldt voor slechts 5% van de Spanjaarden.

Wat doet u met (kerst) cadeaus die u niet bevallen?

   

Nederland

 

Frankrijk

 

Duitsland

 

Verenigd Koninkrijk

 

Italië

 

Spanje

             
Het gaat om het gebaar. Ik houd ze 54% 70% 52% 47% 61% 66%
Ik geef ze aan anderen 31% 16% 28% 25% 33% 11%
Ik ruil ze bij de winkel tegen een tegoedbon / waardebon 15% 11% 20% 18% 8% 32%
Ik verkoop ze door op veilingsites of sites voor tweedehands spullen of kleine advertenties 12% 14% 25% 15% 13% 5%
Ik geef ze aan goede doelen 7% 10% 6% 29% 16% 5%
Ik gooi ze weg 5% 1% 5% 2% 4% 2%
Ik weiger direct om ze aan te nemen 2% 0% 2% 0% 1% 1%
             
Geen mening 7% 4% 8% 5% 3% 4%

Basis: 3013 respondenten

Methodologie

Twenga heeft ongeveer 3000 Europese internetgebruikers gevraagd hoeveel ze in december voor de feestdagen willen uitgeven en waaraan. De studie is tussen 27 september en 7 oktober 2010 op verzoek van Twenga online uitgevoerd door Novamétrie, op een representatief panel van 3013 Europese internetgebruikers in Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Spanje en Nederland.

Over Twenga

Met Twenga, de nieuwe generatie shopping zoekmotor, kunnen miljoenen consumenten in de hele wereld in de door hen gekozen webwinkel vinden wat ze willen, voor de laagste prijs.

Met zijn eigen technologie verzamelt Twenga automatisch het aanbod van webwinkels op zijn websites. Hierdoor wordt zoeken en vergelijken veel gemakkelijker. Het is de meest complete prijsvergelijker op internet. De zoekresultaten zijn objectief en gespeend van iedere commerciële dwang.

Twenga is in 2006 opgericht door Bastien Duclaux en Cédric Anès en gevestigd in de Franse hoofdstad Parijs. Zijn 15 websites in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië, Duitsland, Nederland, Polen, Brazilië, Rusland, de Verenigde Staten, Australië, India en China hebben momenteel 280 miljoen aanbiedingen van meer dan 130 000 webwinkels. De websites van Twenga worden per maand meer dan 35 miljoen keer bezocht. In januari 2010 heeft Twenga de Red Herring 100 Global prijs in de wacht gesleept, een onderscheiding voor de 100 meest innoverende bedrijven ter wereld.

Website: www.twenga.nl

CONTACT:
Contactpersonen Pers
Delphine SIBONY
01 58 65 20 17
dsibony@hdlcom.com
of
Jérémy BELLAIS
01 58 65 00 70

jbellais@hdlcom.com