Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Opening El HEMA in de Beurs van Berlage
Pop-up store onderdeel van ReclameKlassiekers tentoonstelling

14 december 2010, Amsterdam - Zaterdag 18 december wordt in de Beurs van Berlage de tentoonstelling ReclameKlassiekers geopend. ReclameKlassiekers is een initiatief van Het ReclameArsenaal en een ode aan 100 jaar reclame in Nederland. De El HEMA campagne van Mediamatic is geselecteerd als een van deze ReclameKlassiekers en opent daarom een pop-up store op locatie. Opnieuw zijn T-shirts en chocoladerepen van de Arabische El HEMA te koop. Tot en met 27 februari 2011 in de Beurs van Berlage.

In 2007 bedacht Mediamatic El HEMA, een denkbeeldige Arabische Hema. Een tijdelijke winkel die bijzondere uitingen van Nederlandse en de Arabische cultuur samenbrengt. Voor de tentoonstelling ReclameKlassiekers gaat El HEMA weer even open voor het publiek. De producten (T-shirts, wijn, koffie en chocolade) en verpakkingen in de El HEMA pop-up store zijn door Mediamatic gemaakt met een team ontwerpers uit Libanon, Koeweit en Nederland.

De El HEMA pop-up store is geopend van 18 december t/m 27 februari, van 11:00 tot 17:00 uur in de Beurs van Berlage, Beursplein 1, 1012 ZJ Amsterdam. Een aantal El HEMA producten zijn te koop in de museumwinkel van de Beurs van Berlage.

El HEMA T-shirts (foto: Willem Velthoven)