Sneeuw test zelfredzaamheid automobilist

20/12/2010 14:37

Route Mobiel

Heerhugowaard, 20 december 2010 - De vrieskou en winterse neerslag heeft de afgelopen week voor veel stress bij de Nederlandse automobilist gezorgd. Afgelopen weekend was het erg druk op de Alarmcentrale van Route Mobiel. En niet zo zeer met pechmeldingen, maar veelal met hulpvragen als gevolg van het winterse weer.

Minder pechhulp, wel veel telefoon

De Alarmcentrale van Route Mobiel heeft 25% meer telefoon ontvangen dan normaal. Meer dan 60% van deze telefoongesprekken betrof hulpvragen als "ik kan de oprit niet op of af", "ik ben ingesneeuwd", "het is glad, ik kan de straat niet uit".

"Zolang de verkeersveiligheid niet in het geding is, hebben wij onze klanten telefonisch kunnen helpen met tips of adviezen". In geval van verkeersonveilige situaties hebben wij onze pechhulpverleners op pad gestuurd", aldus Edward Reinderts, Commercieel directeur Route Mobiel.

Speciale elektronica zorgt voor speciale problemen

Vandaag de dag is een auto een rijdende computer, die van alle gemakken is voorzien. Zo ook de regensensor, die zorgt dat ruitenwissers automatisch aan gaan bij vochtigheid. Als men deze met het winterse weer laat aan staan en 's morgens de auto start, zullen de ruitenwissers als gevolg van de vochtigheid automatisch de ramen wissen. Echter, door de vorst kunnen ze vastgevroren zijn waardoor de aandrijfmotor kan verbranden. Route Mobiel adviseert dan ook om de regensensor uit te schakelen en/of de ruitenwisserbladen rechtop te zetten.

Veel automobilisten kampen met het probleem dat de auto zichzelf automatisch op slot doet. Nieuwere auto's gaan automatisch op slot zodra de motor is gestart. Sommige mensen starten hun auto om deze alvast warm te laten draaien en gooien dan de deur dicht zonder dat ze er zelf in zitten. Met een draaiende motor en sleutels die in de auto zitten, gaat deze dan automatisch op slot. Men kan dan niet meer in de auto.

De meest voorkomende problemen blijven tijdens het winterse weer toch de startproblemen, de vastgevroren sloten en deuren.

Route Mobiel heeft op haar website www.routemobiel.nl/over-routemobiel/in-de-media tips om problemen te voorkomen of zelf op te lossen.

Dienstverlening bleef binnen kaders

Hoewel Route Mobiel kan terugvallen op een netwerk van meer dan 1.300 pechhulpverleners en snel de capaciteit van de Alarmcentrale kan uitbreiden, heeft het winterse weer ook voor problemen gezorgd bij de Alarmcentrale van Route Mobiel. De medewerkers van de Alarmcentrale konden in veel gevallen niet naar hun werk komen of naar huis gaan als gevolg van de winterse omstandigheden. Ondanks deze omstandigheden bleven de wachttijden aan de telefoon acceptabel. De gemiddelde telefonische wachttijd bedroeg 42 seconden. Dat is langer dan normaal en is vooral veroorzaakt doordat telefoongesprekken met klanten langer duurden om klanten van advies te voorzien. Door de vele files konden de pechhulpverleners niet altijd binnen 30 minuten ter plaatse zijn.

Klantwaardering

Route Mobiel meet de tevredenheid bij haar klanten voortdurend via Tevreden B.V., een onafhankelijk bedrijf gespecialiseerd in het meten van klanttevredenheid. Ook tijdens de extreme kou van vorig jaar bleef de waardering voor Route Mobiel hoog. Tussen 8,0 en 8,2. Route Mobiel ziet de afgelopen winter als bewijs voor de kwaliteit van haar dienstverlening en blijft hard werken om de dienstverlening telkens verder te verbeteren. Kijk op www.routemobiel.tevreden.nl voor meer informatie en de actuele klanttevredenheid





http://www.routemobiel.nl