Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Vierde AWVN-Innovatietrofee 2010 voor Apollo Vredestein

Apollo Vredestein in Enschede is de winnaar van de AWVN-Innovatietrofee 2010 vierde kwartaal. De internationationale bandenfabrikant voert al vele jaren een vernieuwend P&O-beleid, waarin continue verbetering en optimale benutting van de competenties centraal staan. Vitaliteit en inzetbaarheid zijn dé sleutelwoorden, zo stelt de jury.

Het bedrijf heeft bewust gekozen voor een informele en open cultuur, een minimum aan regels en procedures en korte communicatie- en beslislijnen. De jury ziet dat het bedrijf hierdoor snel kan schakelen en een hoge innovatiekracht kent. Ook zet het bedrijf in op een integrale, interdisciplinaire benadering. De jury constateert dat deze inspanningen naast meetbare bedrijfsresultaten ook sociale winst opleveren: werknemers hebben een grote verantwoordelijkheid, veel handelingsvrijheid in hun eigen functie en worden gestimuleerd zichzelf te blijven ontwikkelen.

Apollo Vredestein blijft ook voor de toekomst ambitieus: voor de periode 2010-2012 formuleerde het bedrijf vijf P&O-uitdagingen: aantrekken van voldoende gekwalificeerd personeel, blijven anticiperen op ontwikkelingen, maatwerk bieden, een leven lang leren en blijvende vitaliteit en inzetbaarheid. De samenhang van bereikte resultaten en ambitie gaf voor de jury de doorslag.

Apollo Vredestein ontwikkelt, produceert en verkoopt hoogwaardige banden voor fietsen, personenauto's, bestelwagens en industriële toepassingen. De vestigingen in Europa en de USA verkopen jaarlijks ruim zeven miljoen banden. Het internationale karakter van Vredestein wordt bevestigd door het feit dat ruim 85% van de omzet buiten Nederland wordt gerealiseerd. Het bedrijf is uitgegroeid tot een bloeiende onderneming met sterke eigenschappen als flexibiliteit, gespecialiseerde know-how, r&d deskundigheid en een professionele aanpak van personeel en organisatie. Bij Vredestein werken op dit moment 1.700 medewerkers, waarvan circa 1.000 in ploegendienst.

De AWVN-Innovatietrofee is een initiatief van AWVN. De trofee dient als aanjager voor het AWVN-concept sociale innovatie. Het is de bedoeling dat bedrijven en branches worden geprikkeld om na te denken over/aan de slag gaan met sociale innovatie. AWVN reikt de trofee eens per kwartaal en eens per jaar uit. De jaarprijs wordt uitgereikt aan een van de vier genomineerde kwartaalprijswinnaars.



Ingezonden persbericht