Fun verkoopt meer dan 5.000 sleden in enkele dagen

20/12/2010 15:00

FUN BELGIUM NV

De Siberisch aandoende winterellende weerhield er de consument niet van om op zondag 19 december massaal kerstcadeaus te komen inkopen in de 33 winkels van Fun. De klanten zochten echter niet alleen geschenken. Tegelijk was er een enorme run om nog sleden te kunnen vinden. "We hebben sinds het eerste winteroffensief al meer dan 5.000 houten sledes verkocht", zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. "Aangezien de winterprik nog niet dadelijk lijkt te zullen overgaan, hebben onze medewerkers alles in het werk gesteld om de voorraad weer aan te vullen. Niet alleen van houten sledes, maar ook van sledes in plastic en van bobsledes. We beschikken nu opnieuw over een flinke voorraad, zodat de kinderen ook de komende weken volop van de winterpret zullen kunnen genieten."

Massale run op sleden

Het huidige winteroffensief is meer dan de ellenlange files op de wegen, meer dan de gevaarlijke glijpartijen met de wagen en meer dan het gefoeter omdat treinen vertraging hebben of omdat er onvoldoende zout is gestrooid. Het betekent voor de meeste kinderen ook een unieke kans om met volle teugen van de witte natuurpracht te genieten. En hét product bij uitstek daarvoor is de traditionele slede. Wie er geen meer in de garage heeft staan, ging er de jongste dagen massaal naar op zoek. "We hebben al meer dan 5.000 houten sledes verkocht", zegt Bart Coeman, voorzitter van Fun. "De winterse omstandigheden zorgen voor een zelden geziene vraag." In enkele dagen tijd verkocht Fun de volledige voorraad aan sledes. Ook plastic sledes en bobsledes konden de nood helpen lenigen. Omdat de winterprik nog wat lijkt te zullen aanhouden stelden de medewerkers van Fun vorige week alles in het werk om de voorraden weer te kunnen aanvullen. "Het had wat voeten in de aarde", zegt Bart Coeman, "maar we beschikken opnieuw over een mooie voorraad van zowat 5.000 sledes om onze klanten en hun kinderen op hun wenken te bedienen."

Ook andere winterproducten zeer gegeerd

Ook voor andere producten noteerde Fun de jongste dagen een aanzienlijk gestegen vraag: warme pantoffels van Toy Story, Hello Kitty en Bakugan stonden sowieso al op een aantal verlanglijstjes, maar zijn nu door het koude winterweer in groten getale bijgekocht om zelf te gebruiken. De verkoop van sjaals, mutsen en wanten van K3 en Bumba bereikte een ongekende piek. Ook voor warme dekbedovertrekken van Ben 10 en Princess Ready van Disney stonden plots veel meer mensen in de rij dan verwacht. "En de traditionele gezelschapsspellen die al zo vlot over de toonbank gingen als Sinterklaasgeschenk, gaan gewoon op hun elan door. "Mensen zijn meer dan ooit op zoek naar warmte", zegt Bart Coeman. "Niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk. Ook 2010 was weer een jaar waarin tal van zekerheden op losse schroeven werden gezet. Basiswaarden zoals de familiale gezelligheid in de kerstperiode of het als vanouds genieten van een natuurwandeling met de slee bieden het houvast dat ze zoeken. Fun kan hen met zijn gezellige winkelconcept én zijn bijzonder ruime assortiment op hun wenken bedienen."

Over FUN

Fun is één van de grootste spelers in de vrijetijdsmarkt in België. Fun brengt vernieuwing in het segment van de vrijetijdsbesteding voor kinderen, jongeren én volwassenen met een ruim assortiment speelgoed, babyartikelen, multimedia, tuinmeubelen en zomerartikelen, school en seizoensproducten waaronder Halloween en kerstdecoratie. In de Fun winkels zijn de herkenbare shop-in-the-shop concepten terug te vinden: Disney Plaza, PlopsaShop, Standaard Bookshop en Mexx-shop. Fun werd opgericht door de familie Coeman en groeide via een snelle expansie en een partnership met de beursgenoteerde investeringsgroep Mitiska uit tot één van de grootste winkelketens in de markt van de vrijetijdsbesteding. Fun heeft nu 33 vestigingen en plant elk jaar 2 tot 3 bijkomende winkels te openen. De winkels hebben een gemiddelde oppervlakte van 2.000m². Fun stelt meer dan 400 mensen tewerk. Fun realiseert een jaaromzet van om en bij de 90 miljoen euro.

Fun, daar begint de pret.