Omzet Snakeware piekt voor derde jaar op rij


Jubileumjaar Snakeware pakt goed uit

SNEEK, 20101220 -- Terugblikkend op de afgelopen tien jaar ziet Snakeware een duidelijke samenhang tussen de continu stijgende lijn van mooie webprojecten en een omzetgroei van gemiddeld 9,4% per jaar tot ruim 944%. Continu investeren in de organisatie, de eigen content management software en dienstverlening maakte Snakeware een toonaangevend internetbureau in Nederland en onder andere marktleider in de zorg.

Jubileumjaar pakt goed uit

Was de omzet in 2000 al goed voor ruim een ton, nu piekt hij alweer drie jaar boven de 1 miljoen euro. Wat een heel mooi trackrecord mag heten voor een bedrijf dat het zonder inkoop moet stellen en het enkel van eigen technologie ontwikkeling moet hebben. Het is dan ook een drukte van jewelste bij Snakeware dat in haar jubileumjaar - afgelopen maart bestond het ambitieuze en innovatieve bedrijf alweer 15 jaar - de beste omzet tot nu toe in de boeken gaat schrijven.

Dit jaar verwelkomde het internetbureau uit Sneek maar liefst vijf nieuwe medewerkers. Snakeware is nu met een krappe twintig medewerkers één van de weinige internetbureaus die al haar projecten enkel en uitsluitend op eigen content management software realiseert en hiermee een speler van formaat is in de Nederlandse online industrie. Daarnaast levert Snakeware in januari haar eerste project aan de andere kant van de oceaan op, in New York. Dit omdat haar software uitgevoerd is in meer dan 14 talen waaronder Arabisch, Chinees, Russisch, Fries en natuurlijk ook Engels en daardoor ook buiten Nederland goed toepasbaar is.


Snakeware ziet haar organisatie stevig groeien

Dit jaar zagen de medewerkers van Snakeware veel vraag ontstaan naar grotere en zwaardere integraties met backoffice applicaties, meertalige websites en mobiele websites. Mooie voorbeelden hiervan zijn de projecten voor www.batavus.nl, www.vripack.com , Recreatie Centra Nederland en natuurlijk de, onder de vlag van MerkMakers (www.merkmakers.nl) gerealiseerde megaproductie voor www.frico.com, dat in ruim 105 landen in 12 talen beschikbaar is.

Met de groei die Snakeware laat zien in zowel medewerkers als omzet bevestigen de Snekers dan ook het signaal dat steeds meer bedrijven en instellingen een overstap maken naar de betere online technologiebedrijven en dienstverleners. "Het woord `online' is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Het is positief dat organisaties bij ons blijven aankloppen en samen met ons inzetten op hoogstaande internettechnologie, aangevuld met goede online dienstverlening", vertelt Ate van der Meer, directeur van Snakeware.





Snakeware