Philips


Over passies praten onder het genot van een kop koffie werkt zowel online als offline

21 december, 2010

Eerste offline Senseo koffiemoment met Danie Bles levert bijzondere kerstoutfits op.

Amsterdam - SenseoNL, het platform van Senseo® op Facebook, is sinds de start in oktober snel gegroeid en heeft momenteel meer dan 6700 Nederlandse fans. Via dit platform kunnen mensen met elkaar praten over wederzijdse passies, zoals muziek, boeken en mode. Een aantal bekende Nederlanders is als `connector' op het platform actief om met fans van gedachten te wisselen over hun persoonlijke passie. Voor `boeken' is Susan Smit op SenseoNL te vinden en Danie Bles praat met fans over mode. Op het platform zijn nu al dagelijks de meest uiteenlopende gesprekken gaande. Naast dat gelijkgestemden elkaar online vinden, faciliteert Senseo ook offline koffiemomenten voor de Facebook-fans om onder het genot van een kop Douwe Egberts Senseo koffie met de connector en anderen door te praten over een specifiek onderwerp.

Koffiemomenten: offline passies delen Senseo® van Philips en Douwe Egberts, brengt mensen ook offline bij elkaar. Zo vond er vorige week, samen met styliste Danie Bles een workshop styling plaats voor een selectie Facebook-fans. Via een actie op SenseoNL konden fans een zwart Supertrash jurkje aanvragen. Tijdens de workshop diende het jurkje als basisstuk en werden de deelneemsters onder het genot van een kop Senseo koffie geïnspireerd tot het verfraaien van het basisjurkje met persoonlijke tips en adviezen van Danie Bles. Aan het eind van deze succesvolle middag werd één jurkje verkozen tot mooiste exemplaar. De door Danie geselecteerde winnares ontving van Philips het nieuwste model Senseo Viva Cafe.

Binnenkort zullen er meer koffiemomenten volgen met onder andere artiest Horace Cohen en zangers Dewi Pechler.

Connectors en hun passies Op SenseoNL kan momenteel over vier verschillende passies gesproken worden. Elk onderwerp heeft zijn eigen `connectors' en zij reageren vanuit hun expertise op berichten van de Facebook-fans. Voor het onderwerp literatuur zijn schrijfsters Susan Smit en Judith Visser de `connectors'. Stylistes Danie Bles en Maartje van de Broek geven modetips en over het onderwerp films zijn de `connectors' Horace Cohen en Regina Romeijn op facebook actief. Zangeres Dewi Pechler en jazz-zangeres Kristel de Haak spreken op het platform over hun gedeelde passie muziek.

Het platform is een organisch geheel en past bij het consumenteninzicht dat mensen graag over hun wederzijdse interesses spraken onder het genot van een goede kop koffie. In de toekomst wordt het platform verder uitgebreid met nieuwe passies en `connectors'.

Het platform kun je hier bekijken. Initiatiefnemer van het platform is Senseo® (Philips en Douwe Egberts).


---

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Saskia Maas PR manager, Philips Consumer Lifestyle Email: saskia.maas@philips.com Tel: 040-2785030

Voor consumentenvragen over dit product kun u ons bereiken op 0800-0230076 (gratis) of via www.support.philips.com
---

Over Koninklijke Philips Electronics N.V.

Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van "sense and simplicity". Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum
---

Over Sara Lee (Douwe Egberts)

Elke dag opnieuw maakt Sara Lee (NYSE: SLE) wereldwijd miljoenen consumenten en klanten blij. De onderneming beschikt over een van de meest geliefde en vooraanstaande productassortimenten ter wereld, met haar innoverende en vertrouwde merken voor voeding, drank, huishoud- en lichaamsverzorgingsproducten, waaronder Douwe Egberts, Pickwick, Senseo, Sanex en Ambi Pur. Samen zijn deze merken goed voor een jaaromzet van ongeveer $ 13 miljard, gespreid over zo'n 180 landen. Sara Lee telt wereldwijd 41.000 werknemers. Het meest recente nieuws en meer informatie over Sara Lee en haar merken zijn te vinden op www.saralee.com.