Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nieuwe Order Management oplossing van Pegasystems voor Communicatie Service Providers stroomlijnt complexe orderverwerking en verbetert tevredenheid onder zakelijke klanten

Amsterdam, 21 december 2010 - Pegasystems (NASDAQ: PEGA), toonaangevend leverancier in Business Process Management (BPM) en Customer Relationship Management (CRM) oplossingen, heeft een nieuwe oplossing op de markt gebracht, waarmee aanbieders van communicatiediensten zakelijke diensten sneller in de markt kunnen zetten en de klanttevredenheid onder zakelijke klanten kunnen verbeteren. De Order Management oplossing biedt providers de mogelijkheid om complexe zakelijke bundels snel te definiëren en implementeren, inclusief de nieuwe generatie Cloud Computing oplossingen. Bovendien is het mogelijk om de verwerking van deze bundels over meerdere interne en externe platforms te stroomlijnen.

De zakelijke markt vormt voor aanbieders van communicatiediensten een belangrijke groeimarkt doordat ze hiervoor nieuwe, waardevolle bundels kunnen leveren, die voorzien in connectiviteit, managed services en hosted softwareoplossingen. Echter, om van deze kans te kunnen profiteren moeten aanbieders zich onderscheiden met aantrekkelijke aanbiedingen ten opzichte van zowel de bestaande als de nieuwe generatie concurrenten. Ook is het van belang zichzelf te profileren als betrouwbare providers door het leveren van zeer goede klantervaring. Op dit moment vormen hun bestelprocessen een belangrijk struikelblok voor het bereiken van deze doelen. Complexe bestelprocessen vertragen de lancering van nieuwe producten en de verwerking ervan en creëren een noodzaak voor handmatige en foutgevoelige processen die afbreuk doen aan de post-sale klantervaring.

De Order Management oplossing, gebaseerd op Pega's SmartBPM®-technologie, biedt out-of-the-box productdefinitie, decomposition en verwerkingsfunctionaliteit die service providers snel kunnen aanpassen aan hun specifieke zakelijke behoeften. Deze out-of-the-box functionaliteit in combinatie met het uitgebreide BPM-platform biedt service providers de mogelijkheid om:

Snel nieuwe klantsegmenten aan te boren gespecificeerd naar verticale markten, bedrijfsgrootte, geografische ligging et cetera. Service Providers kunnen gebruikmaken van Pega's ingebouwde specialisatie- en hergebruikmogelijkheden om snel nieuwe diensten, producten en bundels te kunnen definiëren, waaronder service/product fulfillment processen en afhankelijkheden tussen verschillende service offerings.

De ervaring van zakelijke klanten te verbeteren tijdens de eerste 60 dagen. Onderzoek wijst uit dat de eerste 60 dagen het meest kritisch zijn in de klantrelatie en tevens de periode is waarin klanten het meest geneigd zijn om extra diensten aan te schaffen. De oplossing coördineert het volledige orderproces, waaronder aanpassingen, ad-hoc verzoeken en complexe human-centric processen die kenmerkend zijn bij de verwerking van zakelijke orders. Daarnaast biedt de oplossing volledig inzicht in alle onderliggende service orders. Het resultaat is een betere, meer consistente en foutloze verwerking, betere communicatie met de klant en een verbeterde klantervaring.

Operationele kosten te verlagen met behulp van case-based werkautomatisering. Service providers kunnen interne processen stroomlijnen om bestelkosten aanzienlijk te verlagen. Het gebruik van real-time management dashboards biedt hen bovendien zakelijk inzicht en continue verbetering.

Een consistente gebruikerservaring te leveren via alle kanalen, waaronder zelfservice. De oplossing voorziet in de behoefte van klanten aan zelfservice en verlaagt de kosten van service aan zakelijke klanten door middel van webvriendelijke user interfaces, ordervalidatie en consistente afhandeling van orders, ongeacht het inbound kanaal of format.

Via 'Wrap and Renew' van bestaande systemen nieuwe servicebundels te leveren. Op basis van uitgebreide integratiemogelijkheden kunnen service providers gebruikmaken van bestaande systemen en deze uitbreiden voor de levering van diensten, netwerkservice, voorraadbeheer, en andere bestaande operationele ondersteuning (OSS) en zakelijke support functies (BSS).

Volgens Peter Hall, Principal Analyst bij Ovum is er onder service providers grote belangstelling in het leveren van nieuwe, waardevolle diensten aan het Cloud Computing model. "Maar dit betekent wel dat ze veel slimmer met hun provisioning processen moeten zijn, met meer focus op on-demand en zelfservice provisioning."

Tom Erskine, Director Communications and Media Industry Solutions bij Pegasystems: "Om te kunnen voldoen aan de voortdurende uitdagingen op het gebied van dienstverlening en te profiteren van de groeiende mogelijkheden in cloud-gebaseerde diensten, moeten communicatie service providers hun operationele flexibiliteit verhogen en de algehele klantbeleving verbeteren. Aanbieders die deze kansen op een succesvolle manier weten te grijpen, zullen meer winst genereren en een hogere mate van klanttevredenheid bereiken. "

Pegasystems, Vinoly Building, Claude Debussylaan 20b, 1082 MD Amsterdam Telefoon: 020 3057490, Website: www.pega.com

Over Pegasystems
Pegasystems (NASDAQ: PEGA), leider in Business Process Management, levert software waarmee 's werelds meest geavanceerde organisaties hun omzetgroei, productiviteit en flexibiliteit kunnen optimaliseren. Klanten gebruiken de bekroonde SmartBPM® suite ter verbetering van hun klantenservice, het bereiken van nieuwe markten en vergroting van hun operationele effectiviteit. Met behulp van de gepatenteerde SmartBPM technologie van Pegasystems zijn bedrijfsapplicaties eenvoudig te ontwikkelen en aan te passen door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen, zonder handmatig te hoeven programmeren.

De SmartBPM® oplossing van Pegasystems verenigt pure BPM-software en een intelligente Business Rules Engine in één technologie waarmee organisaties snel kunnen anticiperen op steeds veranderende marktomstandigheden. De 'Build for Change®' technologie stelt ondernemers en IT- medewerkers in staat beter te presteren dan hun concurrenten. De Pegasystems' suite is aangevuld met een reeks solution frameworks gebaseerd op de normen en standaarden van toonaangevende organisaties binnen de financiële dienstverlening, de verzekeringswereld, de gezondheidszorg, de overheid, life science, communicatie, de productie en andere industrieën.

Het hoofdkantoor van Pegasystems is gevestigd in Cambridge, Massachusetts (VS). Het bedrijf heeft kantoren in Noord-Amerika, Europa en Azië. Meer informatie over Pegasystems op: www.pega.com

All trademarks are the property of their respective owners.

Voor redactionele informatie:



Ingezonden persbericht