Ingezonden persbericht


Persbericht
Amsterdam, 21 december 2010

Winterweer extra stimulans online omzet V&D

Het koude winterweer heeft afgelopen week voor een verviervoudiging van de online omzet gezorgd op vd.nl. De piek in het online winkelen lag tussen afgelopen woensdag 16 december t/m zondag 19 december. Vooral de partyfashion en de wintermode gingen als warme broodjes over de online toonbank, waarbij er ook een ware run op winteraccessoires ontstond.

Sterke groei vd.nl: online omzet afgelopen jaar ruim verdubbeld Het online resultaat van V&D laat het afgelopen jaar een sterke groei zien met een ruime verdubbeling van de omzet (omzetgroei van 250%) vergeleken met vorig jaar. Het online assortiment is uitgebreid en de functionaliteit is verbeterd. Daarnaast zijn extra service aspecten doorgevoerd als 'gift wrapping' en het online 'sharen' van folderproducten met vrienden. De conversie is ook aanzienlijk gestegen ten opzichte van vorig jaar.

Online Top 5 cadeaus
De afgelopen week is er een online run op cadeaus en mode geweest. Zie hieronder een top 5 aan meest populaire cadeaus en producten die online zijn besteld:
* Party fashion

* iPod, e-readers en accessoires voor elektronische gadgets
* Winter- en modeaccessoires, als sjaals, handschoenen en sieraden
* Boeken, met op nr 1 'Een dag bij elBulli' door Ferran Adrià
* V&D cadeaukaart

Over V&D
Met 62 vestigingen en ruim 10.000 medewerkers is V&D de grootste warenhuisorganisatie in Nederland. V&D ontvangt per week gemiddeld 1.8 miljoen bezoekers. Via www.vd.nl zijn producten online te bestellen. La Place is de horeca-food groep van V&D warenhuizen met ruim 35 miljoen klanten op jaarbasis. Via www.laplace.nl zijn producten online te bestellen.




Ingezonden persbericht