Inventarisatie accommodaties gemeente basis voor dialoog
De gemeente Delfzijl heeft het afgelopen jaar een eerste inventarisatie
gemaakt van alle voorzieningen in de gemeente voor sport, kinderopvang
en peuterspeelzalen, onderwijs, verenigingsleven, gezondheidszorg en
welzijn.
Verschillende dorps- en wijkbelangen en verenigingen zijn hierover al
geïnformeerd. De huidige inventarisatie geeft inzicht in de aantallen
en kosten van onze maatschappelijke voorzieningen in de dorpen en het
centrum. Daarmee is de inventarisatie een eerste stap in het te
ontwikkelen accommodatiebeleid van de gemeente. Het college vindt het
belangrijk dat dit beleid tot stand komt met de gebruikers van deze
voorzieningen.
Eind januari, begin februari nodigt de gemeente alle betrokkenen uit
voor een eerste bijeenkomst. De gemeente en de betrokkenen zullen
regelmatig met elkaar spreken in 2011. Er worden meerdere bijeenkomsten
georganiseerd. De schoolbesturen Marenland en Noorderkwartier volgen
een traject waarbij het bundelen van voorzieningen voor het onderwijs
centraal staat. Deze uitkomsten worden meegenomen bij het bepalen van
het gemeentelijke beleid.
In maart informeert het college de gemeenteraad met de eerste
resultaten. De raad besluit uiteindelijk over het gezamenlijk
ontwikkelde accommodatiebeleid.
Gemeente Delfzijl