Gemeente Delfzijl

Inventarisatie accommodaties gemeente basis voor dialoog

De gemeente Delfzijl heeft het afgelopen jaar een eerste inventarisatie gemaakt van alle voorzieningen in de gemeente voor sport, kinderopvang en peuterspeelzalen, onderwijs, verenigingsleven, gezondheidszorg en welzijn.

Verschillende dorps- en wijkbelangen en verenigingen zijn hierover al geïnformeerd. De huidige inventarisatie geeft inzicht in de aantallen en kosten van onze maatschappelijke voorzieningen in de dorpen en het centrum. Daarmee is de inventarisatie een eerste stap in het te ontwikkelen accommodatiebeleid van de gemeente. Het college vindt het belangrijk dat dit beleid tot stand komt met de gebruikers van deze voorzieningen.

Eind januari, begin februari nodigt de gemeente alle betrokkenen uit voor een eerste bijeenkomst. De gemeente en de betrokkenen zullen regelmatig met elkaar spreken in 2011. Er worden meerdere bijeenkomsten georganiseerd. De schoolbesturen Marenland en Noorderkwartier volgen een traject waarbij het bundelen van voorzieningen voor het onderwijs centraal staat. Deze uitkomsten worden meegenomen bij het bepalen van het gemeentelijke beleid.

In maart informeert het college de gemeenteraad met de eerste resultaten. De raad besluit uiteindelijk over het gezamenlijk ontwikkelde accommodatiebeleid.