Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Nederlandse jongeren niet alleen hebberig
Onderzoek Hi toont gul geefgedrag

Den Haag, woensdag 22 december 2010 - Ondanks dat 80% van de jongeren zichzelf typeert als hebberig, vindt 94% van de jongeren het belangrijk om, naast te hebben, ook te geven. De jongeren voegen daarbij de daad bij het woord: de helft van hen geeft geld aan goede doelen. Eén op de vijf zou wel willen geven, maar kan naar eigen zeggen in deze periode niets missen. Dit blijkt uit een onderzoek1 van Hi, het mobiele merk voor jongeren.

Jongeren niet alleen gul voor zichzelf
Goede doelen waar jongeren het vaakst geld aan geven zijn het Wereld Natuur Fonds en doelen gericht op de bestrijding van kanker en Aids. Naast het belang dat jongeren hechten aan het geven aan goede doelen, vindt 79% zichzelf gul voor andere personen om zich heen. De Nederlandse jongere is het meest gul voor zijn/haar partner, gevolgd door vrienden en ouders. De rest (21%) zegt zichzelf helemaal niet gul te vinden voor anderen. Hiervan geeft 36% echter aan wel gul te zijn voor zichzelf.

'Hebbe, hebbe'
Omdat Hi begrijpt dat jongeren ook gul zijn naar zichzelf, is op 1 december de nieuwe campagne 'Hebbe, hebbe' gestart. De campagne komt met aanbiedingen waar jongeren die veel bellen, sms'en en op internet zitten, hebberig van worden. Kijk voor meer informatie over de aanbiedingen op www.hi.nl.

_______________________

1Representatief onderzoek uitgevoerd in november 2010 onder 1009 Nederlandse mannen en vrouwen in de leeftijd van 18 - 24 jaar.


- EINDE PERSBERICHT -


Noot voor redacties


Achtergrondinformatie (

Ingezonden persbericht