Azelis verenigt haar 36 bedrijven onder één merknaam


BERGEN OP ZOOM, 20101222 -- Azelis, de toonaangevende pan-Europese distributeur van gespecialiseerde chemicaliën, verenigt vanaf 1 januari 2011 haar 36 bedrijven onder één merknaam Azelis. Na de kapitalisatie van acquisities gedurende meer dan 10 jaar heeft Azelis vandaag aangekondigd om alle bedrijven binnen de groep te rebranden naar `één Azelis'.

De rebranding kan beschouwd worden als het summum van de aanzienlijke investeringen, op het vlak van personeel, opleidingen en systemen, die Azelis gedurende de laatste jaren heeft gerealiseerd om de dienstverlening naar klanten en principalen, globaal en lokaal te optimaliseren.

Inge Declercq, Group Director Corporate Communications, verklaart: "Het besluit om alle bedrijven binnen de groep te verenigen onder één merk en één naam, volgt op een uitgebreid research & marktonderzoek, waaruit bleek dat de verschillende merken, de merkbelofte en de unieke sterke punten van de groep beter vertegenwoordigd kunnen worden door één Azelis.

"De wijzigingen die de laatste paar jaar werden ingevoerd in de bedrijfsstructuren en interne systemen, hebben duidelijk hun effect gehad en diensten met toegevoegde waarde opgeleverd. Bij het optimaliseren van de processen werd niet getornd aan de hoge kwaliteitsnormen van onze locale kennis en service, kwaliteiten die onze klanten zo enorm waarderen. We denken daarom dat het moment nu is aangebroken om de kracht van de Azelis-groep naar een hoger niveau te brengen en via één ondernemingsmerk en identiteit, de verdere sterke groei en het succes van Azelis te accelereren.

"De rebranding geeft ons ook de mogelijkheid om alom te verkondigen waar het Azelis merk voor staat en te motiveren dat onze medewerkers - met hun vakkennis van de industrie, onze innovatieve producten en een vernieuwende `can-do' mentaliteit - de juiste mensen zijn om zaken mee te doen."

Zoals bij vele belangrijke merkwijzigingen zijn de wijzigingen aan het welbekende Azelis logo subtiel, maar het kleurenpalet dat wordt gebruikt om de internationale divisies binnen Azelis te onderscheiden, werd opgefrist (zie bijlage). Als gevolg van deze nieuwe communicatiestrategie, kreeg Azelis ook een nieuwe slagzin "Refreshing Chemical Distribution", een nieuwe huisstijl, website, brochures, folders en presentaties.
Joris Coppye, CEO Azelis voegde eraan toe: "De lancering van één Azelis is het gevolg van gedetailleerd overleg met alle locale bedrijven, werknemers, opdrachtgevers en klanten. Alle partijen kwamen tot de consensus dat de rebranding naar één Azelis op dit moment de volgende logische en natuurlijke stap was voor Azelis. We menen dat het essentieel is voor de toekomstige groei en het verdere succes van Azelis om een bedrijf te worden met één enkele identiteit en een gedeelde merkbelofte".

Vandaag biedt Azelis een volledig pan-Europese service, met bijkomende activiteiten in Mumbai en Shanghai. Met distributiekanalen in elke belangrijke markt over de hele wereld biedt Azelis toegang tot de gespecialiseerde marktsegmenten van chemicaliën, coatings, MPA (materialen, pigmenten en additieven), polymeren, composieten, rubber, voedsel & gezondheid, diervoeding, farmaceutische producten en persoonlijke verzorging.

Azelis verenigt de volgende bedrijven:

Interland Chemie B.V., Europeroxydes SAS, Arnaud *eská s.r.o., Arnaud Magyarorszag Kft., Broste SIA, Arnaud Polska Sp. Z.o.o., Azelis LL Rus, Arnaud Slovensko s.r.o., Arnaud Ukraine LLC, Kraemer & Martin GmbH, Thorson Chemical, Kraemer & Martin Pharma Handels-GmbH, Meister AG, Heinz Schlegel AG, Brøste A/S, Brøste Industri A/S, Bröste OY, Brøste AS, Bröste AB, Chemlog S.r.l., Seward Corporation S.L., Impex Química S.A., Arnaud Hellas, Arnaud Romania Chemicals SRL, Chance & Hunt Limited, Broste Limited, S.Black Limited en Azelis France, Azelis Benelux, Azelis Turkey en Azelis Italy.