Persbericht

EMMA selecteert NAVTEQ LocationPoint(TM) als beste locatiegebonden mobiele reclamecampagne McDonald's campagne leverde Click Through Rate van 7% op

Veldhoven, 22 december 2010 - NAVTEQ, de toonaangevende leverancier van kaarten, verkeers- en locatiegegevens voor navigatie, locatiegebonden services en mobiele advertenties wereldwijd, heeft bekendgemaakt dat het bedrijf de EMMA award 2010 voor de meest effectieve locatiegebonden mobiele reclamecampagne in Europa heeft gewonnen.

Met de op het NAVTEQ LocationPoint(TM) Advertising-netwerk gebaseerde campagne was McDonald's in staat locatiegebonden mobiele advertenties te sturen naar gebruikers van Nokia Ovi Maps. Dit binnen een bepaalde afstand rond één van de 82 McDonald's-restaurants in Finland. In de campagne werd reclame gemaakt voor een McDonald's cheeseburger voor 1 euro. Consumenten konden op de advertenties klikken om de details van de aanbieding te bekijken en om de dichtstbijzijnde McDonald's te vinden. De campagne leverde een CTR (Consumer Click Through Rate) van 7% op, waarvan dan weer 39% van de gebruikers een kaart naar het dichtstbijzijnde McDonald's restaurant opvroeg.

"We beseffen dat het gebruik van NAVTEQ LocationPoint om consumenten te benaderen wanneer zij in de buurt van onze vestigingen zijn en ze vervolgens direct naar onze restaurants te begeleiden, een krachtig marketingmiddel is," aldus Tomi Wirtanen, Marketing Director bij McDonald's Finland. "Het doet ons deugd dat ook EMMA dat besefte."

"Wij zijn ervan overtuigd dat locatiegebondenheid de reclamebeleving voorgoed kan en zal veranderen," aldus Chris Rothey, Vice-President Advertising bij NAVTEQ. "De McDonald's-campagne is hier een uitstekend voorbeeld van."

De Effective Mobile Marketing Awards (oftewel de EMMA's) is een prijzenprogramma voor de mobile marketingbranche waarmee de effectiviteit van campagnes, toepassingen, sites en andere activiteiten op het gebied van mobiele marketing wereldwijd wordt erkend.