http://www.lewiswire.com/nl/lewiswire/Progress-Software/Organisaties-verwachten-geleidelijk-herstel-in-2011/n/9358#media

Persbericht

Organisaties verwachten geleidelijk herstel in 2011 ~ Progress Software geeft belangrijkste technologietrends voor het nieuwe jaar ~

Rotterdam, 23 december 2010 - Uit onderzoek in opdracht van Progress Software blijkt dat 14 procent van de topbestuurders een sterk economisch herstel verwacht in 2011. Onafhankelijk onderzoeksbureau Vanson Bourne hield onderzoek onder 300 beslissingnemers bij organisaties in Europa - waaronder in Nederland en België - en vroeg naar hun visie op de toekomst op het gebied van IT, sales en innovatie.

De resultaten wijzen verder uit dat 36 procent van de respondenten denkt dat het aanzienlijk zwaarder wordt om beter te presteren met minder middelen. Toch geeft 72 procent aan dat ze momenteel investeren in technologie als voorbereiding op economisch herstel.

"2011 wordt een periode van verandering voor organisaties die de efficiency en flexibiliteit willen vergroten om zo te overleven en de klanttevredenheid te verbeteren", zegt Dr, John Bates, CTO bij Progress Software. "Organisaties realiseren zich dat het herstel eraan zit te komen, maar in de meeste gevallen gaat het nog erg moeizaam. Technologie is de manier om organisaties hierbij te helpen. Van de ondervraagden zegt 68 procent dat in 2011 meer investeringen in technologie wenselijk zijn."

Op basis van de onderzoeksresultaten en de feedback van klanten, heeft John Bates technologische voorspellingen geformuleerd voor het komende jaar en de jaren daarna.


1. De noodzaak van dynamische bedrijfsprocessen Slechts 11 procent van de ondervraagde beslissingnemers is momenteel in staat om hun bedrijfsprocessen aan te passen direct wanneer dit nodig is. Toch wordt het wenselijk gevonden om processen snel aan te kunnen passen. Zo geeft 62 procent aan dat dit de klantenservice aanzienlijk zou verbeteren en 42 procent zegt dat het voor kostenbesparingen zou zorgen. In 2011 zullen organisaties nieuwe technologieën inzetten om de flexibiliteit en wendbaarheid te vergroten. Real-time bedrijfsprocessen die snel kunnen worden aangepast, worden voor de bedrijven essentieel om te overleven.


2. Zakelijk gebruik van sociale netwerken
Organisaties willen steeds beter tegemoet komen aan de behoeften van klanten. Sociale netwerken zoals Twitter, Facebook en LinkedIn spelen hierbij een belangrijke rol en betekenen het begin van het einde van e-mail, zoals we het nu gebruiken. Continue verbetering van bedrijfsprocessen gericht op onderdelen als klantenservice worden steeds belangrijker. Zo is 62 procent van de beslissingnemers van mening dat het direct kunnen wijzigen van processen de dienstverlening zou verbeteren. Klantsentimenten kunnen direct worden doorgevoerd naar een intern sociale netwerken zodat klanten snel geholpen kunnen worden en de kwaliteit van producten en dienstverlening wordt verbeterd.


3. De evolutie van datasilo-applicaties naar unified real-time inzicht Bijna 90 procent van de respondenten stelt dat het in real-time kunnen reageren op kansen en bedreigingen belangrijk of zeer belangrijk is. Bovendien zegt 50 procent van de respondenten dat de hoeveelheid informatie voor beslissingnemers aanzienlijk is gestegen. Echter, veel managers blijven keuzes maken op basis van onderbuikgevoel. Dit doordat historische bedrijfsgegevens ontbreken en informatie zich verspreid binnen de organisatie bevindt. Zo gebruiken applicaties vaak ieder een eigen Graphical User Interface (GUI) om data inzichtelijk te maken. Daardoor beschikken ze niet over het real-time inzicht in hun bedrijfsprocessen. 2011 is het begin van een nieuw tijdperk met nieuwe technieken die worden ingezet om volledig inzicht te krijgen in bedrijfsprocessen en andere belangrijke gebeurtenissen die de business beïnvloeden. Bovendien zullen steeds meer bedrijven bepaalde beslissingen gaan automatiseren. Ook dit moet worden ondersteund door diezelfde business interface.


4. Breder uitrollen van locatiegebaseerde diensten Het gebruik maken van locatie als extra dimensie in de dienstverlening zal in 2011 een belangrijk onderdeel worden in het vergroten van de omzet en het versterken van de positie tegenover concurrenten. Slechts 59 procent van de organisaties geeft aan dat ze de mogelijkheid hebben om aan up- of cross selling te doen. Data over locaties biedt de mogelijkheid om het aanbod af te stemmen op de locatie. Bedrijven zullen steeds meer technologieën uitrollen die het mogelijk maken om informatie over locatie in relatie tot gebruikers te monitoren.


5. Nieuw niveau van process intelligence in de cloud In 2011 zal cloud computing een belangrijkere rol krijgen in het vergroten van wendbaarheid en inzicht. Nieuwe diensten zullen beslissingnemers de mogelijkheid bieden om bedrijfsprocessen te modeleren, uit te rollen en zo het inzicht te vergroten in processen binnen de cloud.

"Organisaties die deze trends omarmen zullen de concurrentie voor zijn in 2011", vervolgt John Bates. "Vijfentachtig procent van de organisaties stelt dat het verbeteren van de customer experience een belangrijke focus wordt voor 2011. Beslissingnemers hebben een responsieve en intelligente aanpak voor customer experience bovenaan hun lijstje staan. Hetzelfde geldt voor de mogelijkheid om bedrijfsprocessen direct aan te kunnen passen om zo de business continu te verbeteren."