Ingezonden persbericht

Wereldwijde wedstrijd van Amadeus op zoek naar 'Brighter, Bolder, Better' ideeën m.b.t. reizen

* Amadeus heeft een online wedstrijd ontwikkeld om ideeën te vinden die de reiservaring zullen transformeren. Hoofdprijs is 20.000 euro om het winnende idee te realiseren.

Hoofddorp, 23 december 2010: Amadeus, de vooraanstaande leverancier van geavanceerde technologische oplossingen en transactieprocessen voor de wereldwijde reis- en toerisme-industrie, is gestart met een nieuwe wereldwijde wedstrijd om innovatieve ideeën te vinden die de reiservaring helpen te transformeren.

De wedstrijd, die te vinden is op http://www.ideasfortravel.amadeus.com, is door Amadeus opgezet om erachter te komen wat volgens de branche verbeterd moet worden op het gebied van de all-round reiservaring, met het besef dat een goed idee overal vandaan kan komen.

Om ervoor te zorgen dat een branchebrede participatie en neutraliteit gewaarborgd worden, stelt Amadeus een prestigieuze jury vanuit de hele reisbranche samen. De eerste bevestigde namen zijn bekend: Andrew Tessler, Senior Economist bij Oxford Economics en Mujteba Naqvi, Founder & CEO van Bonvoy Inc. In de jury zullen ook leden van het senior management van Amadeus plaatsnemen.

De wedstrijd, waaraan een geldbedrag van 20.000 euro voor het winnende idee is gekoppeld, plus andere geldprijzen van in totaal 10.000 euro, is half december gestart en loopt tot en met 18 mei 2011. Het winnende idee zal worden geselecteerd door de jury en daarnaast worden vijf ideeën die online de meeste stemmen krijgen, beloond met elk 2.000 euro.

Ian Wheeler, VP Marketing and Distribution bij Amadeus, in een reactie: "We hebben 'Brighter, Bolder, Better ideas for travel' ontwikkeld omdat we echt willen luisteren naar wat de industrie zou willen verbeteren aan de reiservaring, van begin tot eind. Bij Amadeus herkennen we altijd ware innovatie en daarom willen we het winnende idee ondersteunen met 20.000 euro van ons eigen geld om het idee werkelijkheid te laten worden. We zijn 100% toegewijd om de reisbranche in het algemeen Brighter, Bolder, Better te maken en we kijken uit naar de wedstrijdresultaten, die medio 2011 bekend worden gemaakt.

- Einde -

Over Amadeus
Amadeus is een vooraanstaande transactieprocessor en leverancier van geavanceerde technologische oplossingen voor de wereldwijde reis- en toerisme-industrie.

Tot de klanten van Amadeus behoren aanbieders van reizen (o.a. luchtvaartmaatschappijen, hotels, autoverhuurbedrijven, spoorwegmaatschappijen, ferrymaatschappijen, enz), verkopers van reizen (reisbureaus en websites) en afnemers van reizen (bedrijven en individuele reizigers).

Amadeus opereert onder een transactie-gebaseerd business model en verwerkte meer dan 670 miljoen factureerbare transacties in 2009.

Amadeus heeft kantoren in Madrid (hoofdkantoor en marketing), Nice (ontwikkeling) en Erding in Duitsland (Operations - centrum voor gegevensverwerking) en regionale kantoren in Miami, Buenos Aires, Bangkok en Dubai. Op marktniveau onderhoudt Amadeus, via 72 lokale Amadeus Commercial Organisation, klantencontacten met 195 landen.

Amadeus is genoteerd aan de effectenbeurzen van Madrid, Barcelona, Bilbao en Valencia en handelt onder het symbool "AMS.MC". Het bedrijf heeft over het jaar dat eindigde op 31 december 2009 een omzet van EUR 2.461 miljoen en een EBITDA van EUR 894 miljoen gerapporteerd. De Amadeus groep heeft meer dan 10.200 mensen in dienst, die 123 nationaliteiten vertegenwoordigen, op de centrale kantoren.

Voor meer informatie over Amadeus: www.benelux.amadeus.com
Voor Amadeus Investor Relations centre, surf naar: www.investors.amadeus.com



Ingezonden persbericht