Gemeente Loenen aan de Vecht
Herindeling: gemeentehuis gesloten van 24 december 2010 tot 4 januari 2011
Maarssen, Breukelen en Loenen gaan per 1 januari 2011 fuseren. Vanwege
de voorbereiding op deze fusie is het gemeentehuis Loenen voor publiek
gesloten van 24 december 12.00 uur tot 4 januari 8.30 uur.
Vanaf die datum is gemeente Stichtse Vecht u graag van dienst, in de
vernieuwde ontvangsthal van het gemeentekantoor in Maarssen of bij één
van de Servicepunten in Loenen en Breukelen. Bij deze Servicepunten
kunt u terecht voor het opzoeken van informatie en het stellen van
vragen.
De periode tussen 24 december 12.00 uur en 4 januari wordt gebruikt
voor de interne verhuizing en het testen van de computersystemen.
Tijdens de verhuis- en testweek liggen de reguliere werkzaamheden stil.
Dat heeft consequenties voor een aantal gemeentelijke diensten. Wij
vragen u hiermee rekening te houden om teleurstellingen te voorkomen.
Rijbewijzen en reisdocumenten aanvragen uiterlijk op 15 december
Alle inwoners van wie het reisdocument binnen nu en een half jaar
verloopt, hebben hierover een brief ontvangen om hen erop attent te
maken dat zij hun reisdocument tijdig verlengen.
Na de aanvraag van een reisdocument of een rijbewijs duurt het een week
voor u het document kunt afhalen. Uw persoonsgegevens worden namelijk
op een centrale plaats in Nederland verwerkt. Reisdocumenten of
rijbewijzen die u vóór 1 januari 2011 nodig hebt, moet u uiterlijk op
15 december aanvragen. Tot uiterlijk vrijdag 24 december tot 12.00 uur
kunt u de aangevraagde documenten ophalen.
Spoedaanvragen uiterlijk tot 21 december 13.00 uur
Het is mogelijk om een spoedaanvraag in te dienen voor een reisdocument
of een rijbewijs. Dat kan uiterlijk op 21 december 2010 tot 13.00 uur.
Hiervoor worden extra kosten in rekening gebracht.
Aangiften geboorten en overlijden
Geboorten en overlijden laten zich niet sturen door openingstijden.
Tussen 27 december en 4 januari is afdeling Burgerzaken elke werkdag
van 9.00 tot 11.00 uur geopend voor aangifte van geboorte of
overlijden. Burgerzaken is telefonisch bereikbaar op (0294) 236262.
WMO-loket en Sociale Zaken
Tussen 24 december en 4 januari zijn het WMO-loket en de afdeling
Sociale Zaken elke werkdag van 9.00 tot 11.00 uur telefonisch
bereikbaar voor spoedgevallen via (0294) 236262.
(Omgevings)vergunningen
Van 24 december tot en met 3 januari kunnen ook geen aanvragen voor
(omgevings)vergunningen in behandeling worden genomen of afgehandeld.
In sommige gevallen zal de reguliere proceduretijd daarom verlengd
worden. Juridisch gezien kan het besluit met 6 weken worden verdaagd.
Wilt u een vergunning aanvragen of informatie inwinnen over een
vergunning? Doet u dat dan het liefst vóór 1 december 2010 of na 10
januari 2011.
Storingen, calamiteiten en gevaarlijke situaties
Voor het melden van storingen en calamiteiten die gevaarlijke situaties
opleveren en die niet kunnen wachten tot 4 januari 2011 kunt u bellen
naar (0294) 236262. In de periode van 24 december 12.00 uur tot 4
januari krijgt u een bandje te horen wanneer u dit nummer belt. Via dit
bandje wordt u doorverwezen naar andere telefoonnummers.
Tot slot
We zijn er voor u. Dat is de basis van onze dienstverlening. Dat
betekent niet dat er vanaf januari een perfecte organisatie staat. We
doen er alles aan om de fusie voor u zo geruisloos mogelijk te laten
verlopen en zo snel mogelijk te groeien naar een sterke organisatie.
De periode van voorbereiding op en de start van de fusie vraagt
aanpassing van u als onze inwoner. Dat realiseren wij ons. Om in 2011
een goede start te kunnen maken als nieuwe gemeente Stichtse Vecht is
het echter noodzakelijk om te verbouwen en in de periode tussen 24
december tot 12.00 uur en 4 januari tijdelijk onze deuren te sluiten.
Tijdens de verbouwing proberen wij u zo goed mogelijk van dienst te
zijn. Voor noodgevallen tijdens de sluiting is een oplossing bedacht.
Voor de meest recente informatie over onze dienstverlening kijkt u op
www.fusiegemeentestichtsevecht.nl.
Alvast onze excuses voor het eventuele ongemak. Wij zijn u graag van
dienst vanaf dinsdag 4 januari 2011 in de vernieuwde ontvangsthal in
het gemeentekantoor in Maarssen. Voor het opzoeken van informatie en
het stellen van vragen kunt u terecht bij één van de Servicepunten in
Loenen en Breukelen.