DBC Onderhoud

Uitkomsten klanttevredenheidsonderzoek 2010
28-12-2010 09:01

Uitkomsten klanttevredenheidsonderzoek 2010 In september 2010 is een online klanttevredenheidsonderzoek gehouden onder bezoekers van deze website. Vooral over de noodzaak van verbetering van de website waren de respondenten het opvallend eens.

Â

De vragenlijst is ingevuld door 263 personen. Hoewel dit aantal te gering is om te kunnen spreken van een representatieve steekproef, wordt voldoende duidelijk wat de belangrijkste verbeterpunten zijn van de service- en infomatieproducten.

Â

Website
Meer dan tachtig procent van de respondenten maakt gebruik van de website. Over het algemeen is men tevreden over de actualiteit en de kwaliteit van de geboden informatie. Lastiger is het om de gezochte informatie snel te kunnen vinden. Dat ligt vooral aan de structuur van de website en aan de zoekfunctie. Ook wordt informatie over de DBC-systematiek voor niet-deskundigen gemist. Inmiddels is een verbeterplan voor de website in uitvoering. Daarbij schakelen we een panel van gebruikers in, om te testen of we met de verbeteringen op de goede weg zijn. In het voorjaar van 2011 gaat de vernieuwde website van DBC-Onderhoud online.

Â

Nieuwsbrieven
De beide nieuwsbrieven van DBC-Onderhoud â ziekenhuiszorg en ggz â worden over het algemeen goed gewaardeerd. Nuttige informatie, geschreven in begrijpelijke taal. Punt van aandacht is het gebruik van soms teveel vakjargon. De frequentie van de nieuwsbrieven zou omhoog kunnen. Ook zouden de nieuwsbrieven meer verdiepend nieuws kunnen brengen. Alle nieuwsbrieven van DBC-Onderhoud worden in 2011 tegen het licht van deze tips en aanbevelingen gehouden.

Â

Helpdesk
De helpdesk van DBC-Onderhoud wordt bemensd door zes medewerkers die per maand ruim 600 vragen telefonisch of per e-mail afhandelen. De vragen hebben betrekking op de DBC-systematiek voor de sectoren ziekenhuiszorg en ggz. Vanaf januari 2011 geeft de helpdesk ook antwoord op vragen over de DB(B)C-systematiek voor de forensische zorg. De respondenten vinden de medewerkers over het algemeen beleefd, behulpzaam en kundig. Wat wel wordt gemist is ervaring met de dagelijkse praktijk in de ziekenhuizen en instellingen. Meer kennis van bijvoorbeeld medische terminologie of softwaresystemen zou de effectiviteit van de helpdesk vergroten. In 2011 wordt de relatie met de praktijk dan ook verstevigd.

Â

Gebruikersbijeenkomsten
DBC-Onderhoud organiseert rond de uitlevering van een nieuwe release bijeenkomsten voor de gebruikers van de systematieken. Uit het onderzoek blijkt dat deze bijeenkomsten verbetering behoeven, maar er is geen eenduidigheid over de manier waarop dat zou kunnen. Een vervolgonderzoek hiernaar vindt plaats, ruim voordat de gebruikersbijeenkomsten in 2011 starten. Op die manier hopen we verbeteringen te kunnen realiseren.

Â

Vervolgonderzoek
Dit klanttevredenheidsonderzoek toont aan hoe tevreden of ontevreden gebruikers van de DBC-systematieken zijn met de service- en informatieproducten van DBC-Onderhoud. Met de aanbevelingen zijn we inmiddels volop aan de slag. Een uitgebreid vervolgonderzoek vindt in 2011 plaats. In dat onderzoek meten we het effect van de verbeteringen. Ook stellen we vragen over de waardering en het imago van DBC-Onderhoud.

Â

Informatie
Heeft u vragen naar aanleiding van dit onderzoek? Neem dan contact op met de helpdesk van DBC-Onderhoud, e-mail info@dbconderhoud.nl.

Â