Ingezonden persbericht


Van Zandbeek: kunstzinnige Serious Request actie
goed voor ¤ 7.000,-

Op kerstavond werd aan het Stationsplein in Eindhoven de laatste munt op het Euro Artwork bevestigd. De opbrengst werd vandaag gedoneerd aan Serious Request van 3FM om aidswezen in Afrika te helpen. Het kunstwerk dat een Afrikaans weeskind voorstelt, werd op kerstavond eindelijk in zijn geheel zichtbaar. Voorbijgangers konden zelf een creatieve bijdrage leveren door muntgeld op de juiste plaats van het kunstwerk te plakken. Deze actie van communicatiebureau Van Zandbeek communicatie & creatie in Eindhoven heeft ¤ 7.000,00 opgeleverd.

Het was die laatste dag ongelooflijk spannend. Het kunstwerk is wel drie bij vier meter. Daar kunnen 16.170 muntjes op. Dat betekent dat er hard gewerkt moest worden om het geheel vol te krijgen en het ontwerp ook daadwerkelijk zichtbaar te maken. 'Deze actie voor Serious Request heeft veel mensen samengebracht: zeker onze medewerkers maar ook de Eindhovenaren', aldus Algemeen Directeur van Zandbeek Communication Group, Willem van Zandbeek. Het bedrijf blikt terug op een succesvolle actie. Veel medewerkers van verschillende vestigingen hebben zich intensief ingezet om dit initiatief te laten slagen. Ook voorbijgangers waren erg enthousiast over de creatieve manier van geld doneren, waardoor veel mensen hun kleingeld direct op het kunstwerk wilden plakken.

Medewerkers in het gareel voor Glazen Huis
Werknemers van communicatiebureau Van Zandbeek communicatie & creatie Eindhoven kwamen met het initiatief om mee te doen aan de actie van het Glazen Huis, ditmaal te gast in Eindhoven. De medewerkers zorgden naast de creatieve invulling van deze actie, ook voor de bemanning tijdens het spektakel. Deze actie werd mede mogelijk gemaakt door o.a. Trespa International B.V., Jolfix, Exposize en Emons Group.

Eindhoven, 28 December 2010

Noot voor de redactie,