Ingezonden persbericht




- Pers update -

Nederlandse online netwerken verwikkeld in uitdagende strijd

Den Haag, dinsdag 28 december 2010 - De online netwerken van Nederland zijn sinds 6 december verwikkeld in een uitdagende strijd in The Network Challenge (TNWC) www.thenetworkchallenge.nl. Een initiatief van KPN, om onder de aandacht te brengen dat de iPhone op het topnetwerk van KPN verkrijgbaar is. Een optimaal online sociaal netwerk voldoet namelijk aan dezelfde vier kernkwaliteiten - betrouwbaarheid, snelheid, bereik en capaciteit - als het mobiele netwerk van KPN. In TNWC 'battlen' deelnemers (netwerkbeheerders) op basis van vier challenges waarmee ze laten zien of hun netwerk over die kernkwaliteiten beschikt. Inmiddels heeft deze battle al een indirect bereik van ruim 1 miljoen mensen, en een onmeetbaar bereik wereldwijd door het internationale karakter van de derde challenge.

De netwerkbeheerders strijden met en tegen elkaar om de hoofdprijs van 50 iPhones 4 om hun netwerk mee te belonen voor hun inzet tijdens de Challenge en de eervolle vermelding 'beste netwerk van Nederland'. Iedereen met een online netwerk op bijvoorbeeld Hyves, Facebook en Twitter, kan meedoen. Van huisvrouw tot reclameman, ze blijken allemaal even fanatiek. Iedere week worden nog meer bijzondere acties uitgehaald om de challenges te winnen.

Een update:
Challenge 3 is maandag 27 december om 12 uur gesloten. De opdracht was het bereik van je netwerk te tonen door 7 wereldwonderen te fotograferen met een actuele krant en de naam van je netwerk op de foto. Een persoon is het gelukt alle 7 wereldwonderen op de foto te krijgen, en scoorde het maximaal aantal punten. Deelnemers riepen de wereld op te helpen via de sites als www.waarbenjij.nu en Lonely Planet en er gingen zelfs hulpvragen uit via Twitter richting Paris Hilton.
* Van alle social media wordt Twitter het meest ingezet in de challenges, gevolgd door Facebook. Een voorbeeld:
* Deelnemers zijn eigen websites gestart om hun netwerk optimaal te informeren.
* Bij bekendmaking van de opdrachten van Challenge 1 en 2 werd The Network Challengetrending topic op Twitter (meest besproken onderwerp op Twitter).
* Onderzoek wijst uit dat meer vrouwen dan mannen dagelijks gebruik maken van social media (42% vs. 33%). In The Network Challenge is die verhouding net andersom, meer mannen dan vrouwen spelen mee.
* The Network Challenge Twitter heeft 330 vrienden en ruim 2500 conversaties.
* Facebook | 230 likes | ca. 500 actieve gebruikers | ca. 400 bezoeken per dag.
* Challenge 4 start 2 januari 2011 en vindt offline plaats in Amsterdam. In tegenstellingen tot alle vorige challenges, duurt deze slechts 1 uur. Direct na hierna wordt de winnaar van The Network Challenge 2010 bekend gemaakt! Wilt u hierbij aanwezig zijn, laat het weten via onderstaande contactgegevens.

Voor meer informatie kijk op:
www.thenetworkchallenge.nl of www.kpn.com/iPhone


- Einde pers update -