Aéroports de Paris en JCDecaux zijn van plan om een co-onderneming op te richten

29/12/2010 10:14

JCDECAUX

Aéroports de Paris heeft JCDecaux weerhouden voor de oprichting van een toekomstige co-onderneming bestemd om, in de eerste plaats, reclamemateriaal en, in de tweede plaats, een televisueel medium te beheren en op de markt te brengen dat gewijd is aan de verhouding passagier/luchthaven en dit op de luchthavens van Paris-Charles de Gaulle, Paris-Orly en Paris-Le Bourget.

Deze nieuwe entiteit die op 1 juli 2011 start met haar activiteiten zal voor gelijke delen in handen zijn van Aéroports de Paris en JCDecaux, en actief zijn gedurende een periode van negenenhalf jaar. De oprichting zal vooraf onderworpen worden aan de Europese concurrentieoverheden.

Pierre Graff, Algemeen bestuurder van Aéroports de Paris, verklaarde het volgende:

"Dankzij dit partnerschap willen wij aan onze luchthavengebouwen een nieuw imago geven dat volledig gericht is op de verbetering van de dienstkwaliteit en de innovatie door middel van nieuwe middelen die minder talrijk zullen zijn, maar wel moderner en met een rijker en meer gevarieerd aanbod van losse feiten. Dit project betekent een nieuwe stap in de bijna 10 jaar durende samenwerking tussen Aéroports de Paris en JCDecaux. Bovendien symboliseert het een gemeenschappelijke wil om de ervaring van onze klanten-passagiers te verbeteren en tegelijkertijd het zichtbaarheidspotentieel dat onze luchthavengebouwen aan de adverteerders bieden ten volle te benutten en de financiële gevolgen van reclame in onze luchthavens te optimaliseren."

Jean-Charles Decaux, Voorzitter van de Raad van Bestuur en co-directeur van JCDecaux, verklaarde het volgende:

"Wij zijn zeer verheugd en trots op het hernieuwde vertrouwen van Aéroports de Paris. Wij verheugen ons erop om ons partnerschap verder te kunnen verdiepen en verrijken in het kader van een gemeenschappelijke onderneming waarin wij al onze kennis en ervaring in het werk kunnen stellen om op alle vlakken te beantwoorden aan ons volledige aanbod voor herindeling van publicitaire ruimtes met een vastberaden gerichtheid op de toekomst en de nieuwe technologieën. Wij verbinden er ons in dat opzicht toe om volstrekt nieuwe communicatie-oplossingen aan te bieden aan de adverteerders en een originele luchthavenervaring aan de passagiers. In ieder geval bevestigt dit opmerkelijke succes de positie van JCDecaux als de beste ter wereld op gebied van reclame in luchthavens."

Aéroports de Paris zorgt voor de bouw, de inrichting en het beheer van luchthavenplatforms, waaronder Paris-Charles de Gaulle, Paris-Orly en Paris-Le Bourget. Met 83 miljoen passagiers in 2009 is Aéroports de Paris de op één na grootste Europese luchthavengroep voor passagiersverkeer en de grootste voor vracht- en postverkeer. De Groep geniet van een uitzonderlijke geografische ligging en een sterk handelsgebied, waardoor de Groep een ontwikkelingsstrategie kan volgen voor zijn onthaalcapaciteiten en voor de verbetering van zijn dienstkwaliteit en tegelijkertijd winkels en immobiliën wil ontwikkelen. In 2009 bedroeg de omzet van de Groep 2633 miljoen euro en het nettoresultaat was 270 miljoen euro.

JCDecaux is leider in externe communicatie in Europa en Azië-Stille Oceaan en tweede op wereldvlak. De Groep is eveneens wereldleider voor reclame in luchthavens met een aanwezigheid in de grote internationale luchthavengebouwen: Parijs, London, Frankfurt, New York, Los Angeles, Dallas, Hongkong, Sjanghai, Peking en Singapore.

Directie van de Communicatie: Agathe Albertini

01 30 79 34 99 - agathe.albertini@jcdecaux.fr

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel