Ingezonden persbericht


Telfort verlaagt klantenservicetarief en beëindigt deelnemerschap BKR

Amsterdam, 3 januari 2011 - Om tegemoet te komen aan de wensen van haar klanten, heeft Telfort vandaag haar klantenservicetarief verlaagd naar 10 cent per minuut en is het deelnemerschap aan Bureau Krediet Registratie (BKR) beëindigd.

Een gesprek met de Telfort klantenservice kost voortaan 10 cent per minuut, in plaats van 30 cent per minuut. Alle bij BKR verrichte achterstandregistraties van Telfort klanten zijn per 1 januari 2011 verwijderd. Telfort beëindigt haar deelnemerschap aan BKR omdat zij het onbegrip van klanten voor de verstrekkende gevolgen van een achterstandmelding, op basis van een gering bedrag, goed kan voorstellen.

Marion de Heer, directeur Klantenservice bij Telfort, legt uit: "Een tevreden klant is goud waard. Wij luisteren goed naar onze klanten. Zij geven aan dat het klantenservicetarief en de gevolgen van een BKR-registratie een doorn in het oog is en hebben deze zaken daarom aangepast. Vanaf vandaag kost een gesprek met onze klantenservicemedewerkers 10 cent per minuut en worden betalingsachterstanden van onze klanten niet meer geregistreerd bij BKR."

Telfort was sinds medio 2009 in gesprek met BKR over aanpassingen in het reglement die tegemoet komen aan de bezwaren over de gevolgen van een betalingsachterstand. Dit heeft niet geleid tot de gewenste oplossing. Als mobiele telecom- en internetprovider is Telfort niet wettelijk verplicht zich aan te sluiten bij BKR.

Over Telfort
Telfort is een Nederlandse leverancier van mobiele telecommunicatiediensten en internet. Telfort richt zich op zowel consumenten als zakelijke klanten en biedt voordelige producten en diensten aan, zonder poespas. De producten worden aangeboden in eigen Telfort winkels, de Telfort internetshop en in telecomspeciaalzaken. Telfort maakt gebruik van de netwerken van KPN. Sinds 2005 is Telfort een dochter van KPN.

(einde bericht)

Noot aan de redactie,