Persbericht

Information Builders breidt Salesforce Chatter mogelijkheden uit voor verbeterde samenwerking

iWay CEP Enable optimasliseert interactieve en real-time samenwerking tussen mensen, applicaties en data

Amstelveen, 3 januari 2010 - Information Builders, ontwikkelaar van business intelligence en integratie-software, heeft een nieuwe versie van iWay CEP Enable aangekondigd. Dit platform combineert het complexe event processing met rechtstreekse samenwerking. De nieuwe integratie breidt de voordelen van Salesforce Chatter uit naar de volledige organisatie. Hiermee kunnen gebruikers real-time samenwerken aan verschillende bedrijfsprocessen, systemen en applicaties.

Salesforce Chatter is 's werelds eerste real-time enterprise social samenwerkingsapplicatie en -platform. Met de applicatie kunnen medewerkers snel communiceren en informatie delen binnen de organisatie. De service ondersteunt salesforce.com en gerelateerde applicaties, maar voor alle andere systemen was het voorheen onmogelijk om samen te werken binnen het Chatter framework. Het vernieuwde iWay-platform maakt deze participatie mogelijk door het uitbreiden van de mogelijkheden van Chatter naar ieder systeem in de organisatie, ongeacht de bron of locatie. Door middel van deze integratie kunnen gebruikers interactief samenwerken met systemen zoals SAP, Oracle E-Business Suite, Peoplesoft, JD Edwards en meer, in een omgeving die er uitziet en functioneert als een Chatter-interactie.

De flexibele oplossing is ook volledig te personaliseren, waardoor gebruikers dynamische Salesforce.com toepassingen kunnen ontwikkelen, gebaseerd op individuele behoeften en communicatieve voorkeuren. Bijvoorbeeld, een CEO die geïnteresseerd is in SAP-orders van een bepaalde waarde, kan het iWay-platform aanpassen zodat het events die matchen met zijn criteria automatisch detecteert en deze meteen doorgeeft aan zijn Salesforce Chatter-pagina. Door het gebruik van iWay kunnen de orders direct goedgekeurd of afgekeurd worden in Chatter en kan de status ook automatisch worden bekeken in de SAP-applicatie.

De extra voordelen van de nieuwe iWay CEP Enable omvatten:
* De mogelijkheid om persoonlijke business rules te creëren voor iedere gebruiker. Hiermee ontvangen gebruikers alleen de informatie die zij nodig hebben voor hun functie
* Meer dan 300 bronnen worden ontsloten voor samenwerking met Salesforce Chatter. Een interactieve omgeving waarin gebruikers via Chatter verbinding kunnen maken met deze bronnen
* De integratie van Chatter-acties in workflows en transacties met bestaande ERP-, CRM- en legacy-applicaties
* Een robuuste CEP engine die events in real-time analyseert met de capaciteit om gebruikers te attenderen en actie te laten nemen wanneer nodig "In de afgelopen jaren heeft het internet een explosie gezien van sociale netwerken en real-time samenwerkingstechnologieën, zoals Facebook en Twitter," zegt Dennis Bartels, Vice President Sales EMEA bij Information Builders. "Zakelijke gebruikers kijken naar manieren om deze typen platformen aan te boren. Zo kunnen ze niet alleen onderling, maar ook met applicaties, systemen, transacties en data communiceren, zodat oplossingen zoals Salesforce Chatter verder kunnen groeien. Met de nieuwe functionaliteit van iWay CEP Enable breiden we de voordelen van deze samenwerking voor zakelijke gebruikers uit, waardoor de waarde van Salesforce Chatter sterk wordt verhoogd."

Bekijk voor meer informatie deze video over de Salesforce Chatter-integratie.