Gemeente Harlingen


harlinger mediaprijs 2010

Richard Kienstra wint de Harlinger Mediaprijs 2010

Richard Kienstra, de man achter de Kouwe Seun, wint de Harlinger Mediaprijs 2010. Hij volgt hiermee Dick Manshande op die de prijs vorig jaar tijdens het Nieuwjaarsfeest van de gemeente Harlingen in ontvangst mocht nemen.
Er volgde een groot applaus in Trebol toen burgemeester Paul Scheffer bekend maakte wie de Harlinger Mediaprijs 2010 gewonnen had.

Helaas zat Richard Kienstra in Marokko en kon hij de prijs niet ontvangst nemen. De burgemeester zocht dan ook telefonisch contact met de winnaar en verraste hem.

Zodra Richard weer in Nederland is, zal hij de prijs met bijbehorende oorkonde in ontvangst nemen.

In Marokko zijn de berbers ook zeer enthousiast over de Kouwe Seun muts.

De Kouwe Seun
Richard Kienstra is de man achter de Kouwe Seun. Wat begon in de kroeg is uitgegroeid tot een stevig product dat de markt aan het veroveren is. De sterke naam "Kouwe Seun" promoot Harlingen niet alleen lokaal, maar ook regionaal en nationaal.
Het begon met een muts die, zo had Richard het bedacht, bij de volgende Elfstedentocht door alle Harlingers gedragen zou worden. Zo zou Harlingen laten zien dat het een prachtige stad is. Op de muts moest de verwijzing naar de bijnaam van de Harlingers en de temperatuur komen, kortom de Kouwe Seun was geboren!

Helaas is de Elfstedentocht nog niet in aantocht, maar Richard Kienstra had met zijn idee een schot in de roos.
De mutsenverkoop verliep zeer goed en de naam bleef hangen. 'Kouwe Seun' werd een sterk merk waarmee Harlingen een prima promotiemiddel in handen heeft!

Richard Kienstra wilde echter meer dan alleen een muts en heeft, naast zijn gewone werkzaamheden, een eigen bier op de markt gebracht. Gebrouwen door de Friese Bierbrouwerij in Bolsward en een echte hype was geboren!

De Kouwe Seun wordt tegenwoordig in vele kroegen in Harlingen verkocht en ondertussen is ook het Kouwe Seun t-shirt geboren. Richard Kienstra blijft zijn product ontwikkelen wat een blijvende promotie voor de stad oplevert.

Hiervoor verdient Richard Kienstra dan ook de Harlinger Mediaprijs 2010.