Consumentenautoriteit


Consumentenautoriteit.nl in Rijksbrede Huisstijl

5 januari 2011 | Nieuwsbericht

Consumentenautoriteit.nl start het nieuwe jaar met een nieuwe uitstraling. Vanaf vandaag is de website vormgegeven in de rijksbrede huisstijl.

Nieuwe rijksbrede huisstijl

De nieuwe uitstraling is het gevolg van de rijksbrede huisstijl waaraan alle rijksoverheidsinstellingen moeten voldoen. Het doel van één huisstijl is om de rijksoverheid herkenbaarder en toegankelijker te maken voor burgers en bedrijven. Ook verwacht het kabinet dat er kosten worden bespaard, doordat het ontwikkelen en beheren van één huisstijl goedkoper is dan ontwikkelen en beheren van ruim 200 verschillende stijlen.

Wat is er veranderd?

Het logo met de groene stippen van de Consumentenautoriteit is, conform de richtlijnen, vervangen door het rijkswapen en -lint. Daarnaast is de groene hoofdkleur vervangen door drie heldere kleuren uit het rijksbrede kleurenpalet: geel, blauw en rood. Naast het uiterlijk heeft de Consumentenautoriteit de structuur, informatie en functionaliteiten van de website geoptimaliseerd. Hiermee is de informatie over de bevoegdheden en werkwijze van de toezichthouder overzichtelijker en beter vindbaar gemaakt voor ondernemers en andere bezoekers van de website. Daarnaast zijn op Consumentenautoriteit.nl extra verwijzingen opgenomen naar ConsuWijzer.nl, het gezamelijke informatieloket voor consumenten van de Consumentenautoriteit, OPTA en NMa. Consumenten die op de website van de Consumentenautoriteit informatie zoeken over hun rechten of een klacht in willen dienen over een bedrijf, klikken voortaan eenvoudiger door naar relevante webpagina's op ConsuWijzer.nl

Voortaan zullen ook de andere communicatiemiddelen van de Consumentenautoriteit in de 'stijl van het Rijk' verschijnen.