Dubbele erkenning Klantcontact opleidingen Philipse Business School

10/01/2011 12:42

Philipse Business School

P e r s b e r i c h t

Dubbele erkenning Klantcontact opleidingen Philipse Business School

Den Haag, 10 januari 2011. De Inspectie van het Onderwijs heeft onlangs de examenkwaliteit van de erkende MBO opleidingen van Philipse Business School onderzocht en goed bevonden. Het betreft de MBO 3 opleiding tot Klant Contact Medewerker en de MBO 4 opleiding tot Teamleider. Hiermee is Philipse de enige particuliere opleider in Nederland die zelfstandig is erkend om deze klantcontact opleidingen te mogen uitvoeren.

In haar rapportage toont de Inspectie zich vooral lovend over 'de getoonde vakbekwaamheid in de praktisch uitvoerbare examenopdrachten op de werkplek van de kandidaten en de professionele uitwerkingen van de beoordelingsrichtlijnen'.

Anja Hulsenboom, business director van Philipse Business School, is trots op het unieke resultaat: "Daar waar andere particuliere opleiders bij het aanbieden van erkende opleidingen meeliften op de erkenning van reguliere MBO instellingen, kunnen wij deze klantcontact opleidingen zelfstandig aanbieden. Dit vraagt om substantiële investeringen in mensen en kwaliteit van dienstverlening, maar kan voor ons uit gezien het grote studentvolume dat wij bedienen."

Momenteel volgen meer dan 3.000 medewerkers en middelmanagers een erkende klantcontact opleiding via Philipse Business School. Philipse kiest voor de onafhankelijke koers omdat het klanten daarmee flexibeler kan bedienen. Hulsenboom: "We kunnen bijvoorbeeld maatwerk wensen van werkgevers makkelijker en sneller implementeren, zodat de opleidingsprogramma's optimaal aansluiten bij het werk van de medewerkers en de wensen van de organisaties. We zijn daardoor ook in staat studenten maandelijks in- en uit te laten stromen. Dat is zowel praktisch als financieel gezien interessant voor onze klanten."

Over Philipse Business School

Philipse Business School is de grootste opleider in de contactcenter branche in Nederland en sinds 1984 actief in het opleiden van klantcontact medewerkers en managers. Het Philipse portfolio omvat, naast erkende MBO-, HBO- en Masteropleidingen, ook maatwerk incompany trainingen en trainingen op basis van open inschrijving. Vanwege de voortrekkersrol in de contactcenter wereld ontving Philipse in 2007 de NCCA Promotion Award. In 2008 werd de European Master Contactcenter Management geaccrediteerd door PEEAC, het Pan European Education Assessment Committee. Philipse Business School is CEDEO erkend voor haar maatwerk incompany trainingsportfolio.





http://www.philipsebusinessschool.com