"2011 wordt doorbraak van de Fixed-Mobile Convergence"


Dit blijkt uit onderzoek van Frost & Sullivan voor Aastra over de tendenzen in de Unified Communications (UC) markt

BRUSSEL, België, 20110110 -- Voor Fixed Mobile Convergence (FMC), de technologie waarmee bedrijven en hun werknemers naadloos kunnen switchen tussen vast en mobiel telefoonverkeer, zal het komende jaar de grote doorbraak betekenen. Dat blijkt uit de resultaten van de studie `Unified Communications Channel Survey' die het onderzoeksbureau Frost & Sullivan in opdracht van Aastra liet uitvoeren.

In opdracht van Aastra, een van de wereldspelers in bedrijfstelecommunicatieoplossingen, ondervroeg onderzoeksbureau Frost & Sullivan in 2010 het verkoopskanaal en de Aastra partners over de tendenzen in de Unified Communications (UC) markt. Meer dan 60% van de ondervraagde channelpartners ziet FMC als een van de beste verkoopkansen voor het komende jaar. Dit geldt zowel voor de KMO-markt als voor grote bedrijven. Uit de studie blijkt verder dat 23,1% van het klantenbestand van de ondervraagde partners momenteel Fixed-Mobile Convergence al hebben geïmplementeerd (of mee bezig zijn). Bijna 57% is dit van plan op korte of middellange termijn. Frost & Sullivan verwacht in deze studie dat de economische trend in 2011 verandert en dat bedrijven niet langer hun investeringen in technologie (onder andere UC software en diensten) zullen uitstellen.

Mobiliteit is accelerator voor UC
Samen met de te verwachten investeringen in IP PBX-centrales, die aanzien worden als een startpunt voor UC-mogelijkheden, illustreert dit nogmaals hoe kritiek de mobiliteit voor vele bedrijven is. Mobiele telefoons zijn immers in de huidige bedrijfswereld een onmisbaar instrument geworden. Op een ogenblik dat meer en meer zaken op de baan of op afstand worden afgehandeld, is het voor een verbeterde productiviteit, bereikbaarheid en responsiviteit van cruciaal belang dat ondernemingen deze mobiliteit in hun communicatieomgeving weten te integreren. De resultaten van deze studie bevestigen verder de focus van Aastra op mobiliteit als een van de meest cruciale accelerators om UC-oplossingen te aanvaarden.

Mobile Client v2.0
Unified Communications is een belangrijke pijler in de strategie van Aastra. Onlangs was Aastra een van de eerste hardwareleveranciers die gelijktijdig met de release van de nieuwe Microsoft Lync-software enkele IP Phones for Microsoft® Lync(TM) klaar had (de Aastra 6721ip en 6725ip telefoons). Eind 2010 kondigde Aastra eveneens de nieuwe versie 2.0 van de Aastra Mobile Client aan. Deze gebruiksvriendelijke mobiele interface maakt de voordelen van fixed mobile convergence (FMC of convergentie tussen vast en mobiel telefoonverkeer) bereikbaar voor ondernemingen van elke omvang.

"De Aastra Mobile Client draagt het beste van beide werelden in zich: mobiliteit en belangrijke bedrijfscommunicatiefuncties in een echt gebruiksvriendelijke interface. Algemeen kunnen we stellen dat de meest recente FMC-oplossingen de bereikbaarheid en toegankelijkheid van mobiele gebruikers verbeteren. Het aantal onbeantwoorde oproepen vermindert en de responsiviteit en de tijd, die beschikbaar is voor interactie met klanten, verhogen. FMC-oplossingen worden daarom steeds meer beschouwd als middelen om de personeelskost die nodig is om een onderneming te ondersteunen, te reduceren"", aldus Thierry Grégoire, Managing Director van Aastra Belgium.

De Aastra Mobile Client ondersteunt een brede waaier van mobiele telefoons en smartphones, waaronder Symbian S60 3de en 5de editie, BlackBerry RIM 4.5, 4.6, 4.7 en 5.0, iPhone en Android.

Over Aastra
Aastra België is de Belgische divisie van Aastra Technologies Limited. Gevestigd in Concord (Ontario, Canada), is Aastra Technologies Limited (TSX:«AAH») wereldwijd een vooraanstaande speler in Enterprise communicatieoplossingen. Aastra ontwikkelt en levert innovatieve communicatieoplossingen en applicaties voor alle marktsegmenten. Inmiddels heeft Aastra wereldwijd meer dan 50 miljoen geïnstalleerde lijnen en activiteiten in meer dan 100 landen.

Aastra heeft een 100% focus op de Enterprise markt en biedt een uitgebreid portfolio van Unified Communications maatwerkoplossingen: van geavanceerde telefooncentrales voor het midden- en kleinbedrijf tot volledig schaalbare oplossingen voor de grootzakelijke markt. Met een sterke focus op Open Standaarden zorgt Aastra ervoor dat mensen en organisaties efficiënter kunnen communiceren en samenwerken.

Meer informatie over Aastra, vindt u op de website www.aastra.be





Ingezonden persbericht