Bosboom-Fetvaciyan nieuwe directeur Uitgeverij Scala BV


Mik Fetvaciyan geeft stokje definitief door

Amersfoort, 20110110 -- Per 1 januari is Ashja Bosboom-Fetvaciyan definitief algemeen directeur van Uitgeverij Scala BV te Amersfoort. Zij volgt hiermee de huidige directeur, Mik Fetvaciyan, op. Fetvaciyan doet een stap terug binnen de organisatie, hij blijft nog wel betrokken bij de dagelijkse gang van zaken.

Fetvaciyan: "Ik heb een mooie tijd gehad binnen de uitgeefwereld. Ik ben tientallen jaren actief geweest, eerst bij Wegener en daarna als zelfstandig ondernemer, en heb veel mooie dingen meegemaakt. Je moet ook maat weten. We runnen het al een tijdje samen, het is nu genoeg. Ik blijf nog wel betrokken bij de organisatie, maar niet meer als directeur. Ashja (Bosboom, red.) heeft bewezen haar mannetje te kunnen staan. Ze heeft visie en passie voor het vak. Scala kan alleen maar beter worden van deze wissel."

Bosboom, die de afgelopen jaren al actief was bij Scala als marketing directeur, ziet de toekomst positief in: "De crossmediale koers die we vanaf 2005 varen, geeft onze uitgeverij een voorsprong op vele andere. Het werpt zijn vruchten af. De doelgroep is tevreden. Mik heeft de uitgeverij opgezet, samen hebben we het, vader en dochter, uitgebouwd tot hoe die nu is. We hebben na zware tijden een stabiele basis en kunnen vooruit! Voor de komende jaren zitten we vol plannen." Bosboom heeft zich gespecialiseerd in crossmediaal uitgeven en geeft regelmatig lezingen over dit onderwerp.

Scala BV te Amersfoort is een innovatieve uitgeverij van special interestbladen. Scala geeft de tijdschriften Railhobby (modelspoor en grootbedrijf), Poppenhuizen & Miniaturen (interieurmodelbouw), Digital Movie (hardware voor bewegend beeld), MD (vakblad voor detailhandelaren in de consumentenelektronica) en Luister (klassieke muziek) uit.

De tijdschriften verschijnen op papier, via de iPad én volledig online met extra's, zoals foto's, links, video en downloads. Scala was de eerste uitgever in Nederland die haar consumententijdschriften zowel op papier als identiek online uitgaf om dit vervolgens uit te bouwen tot communities, waarbij de lezer centraal staat.

Uitgeverij Scala BV





Ingezonden persbericht