Persbericht

10 januari, 2011

Hitachi Data Systems presenteert nieuwe EMEA Channels en Solutions Group

Hitachi Data Systems, leverancier van informatietechnologieën en volle dochteronderneming van Hitachi Ltd (NYSE: HIT), heeft onlangs een aantal organisatorische wijzigingen doorgevoerd in de EMEA-structuur van het bedrijf. Hieronder vallen onder andere een versterking van het EMEA Channels-team en het Solution Marketing & Business Develop (SMBD)-team. Het nieuwe team kent een matrixstructuur van productgesegmenteerde business units en horizontale functies. Dit leidt tot een duidelijker leiderschap en betere ondersteuning van de regionale EMEA-teams. Er is tevens een nieuwe EMEA CTO-functie gecreëerd, die vanaf nu wordt ingevuld door Bob Plumridge. Hij wordt technisch adviseur voor met name de grotere klanten en channel-partners van Hitachi Data Systems.

Johannes Kunz, vicepresident EMEA Channels en Solutions GTM, zegt: "We zijn erg blij met deze veranderingen. Onze positie als marktleider voor storage-oplossingen wordt hierdoor verder versterkt, evenals onze positie als partner voor ons ecosysteem."

Nieuwe Business Units

* Enterprise Business Unit - Hierbij ligt de focus op het verbreden van het marktbereik met het nieuwe Hitachi Data Systems Virtual Storage Platform.
* Modular Business Unit - Deze is gericht op het vergroten van het marktaandeel door de verbetering van applicaties en strategische samenwerkingen, alsook de 'File en Content'-oplossingen van Hitachi Data Systems.
* File & Content Services Business Unit - Hierbij ligt de focus op de versnelling van Hitachi Data Systems' strategische investeringen met betrekking tot oplossingen voor ongestructureerde data, waaronder Hitachi NAS en Hitachi Content Platform.
* Compute Platform Business Unit - Deze unit is gericht op het ontwikkelen van nieuwe servers door gebruik te maken van een zogenoemde SWAT-team benadering. Hierdoor is Hitachi Data Systems in de mogelijkheid om 'early wins' te behalen en verder te bouwen aan snel groeiende en schaalbare business.

Horizontale en go-to-market functies

* Indirect Channel - Uitvoeren van EMEA Channel-strategie, channel-programma's en toelating van belangrijke channel-partners.
* Strategische marketing - Verantwoordelijk voor de strategische business planning, het beheren van BU-processen, evenals oplossingen- en alliance marketing en management van belangrijke lanceringen.
* Operations - Verantwoordelijk voor zowel Channel als BU-operations.