Nominaties voor Aad Struijs Persprijs 2010 bekend

Persbericht
Arnhem/Utrecht, 17 december 2010

Uit een ruim aantal inzendingen voor de Aad Struijs Persprijs, de vakprijs voor de Nederlandstalige reisjournalistiek, heeft de jury heeft vijf producties genomineerd. Het zijn, in willekeurige volgorde:

* Lucas Verbeke: Hemelsbreed zwoegen, gepubliceerd in MOTO73
* Anne Wesseling: Piramiden beklimmen in Wallonië, gepubliceerd in Reize&magazine
* Sander Groen: Een enkeltje Teheran, gepubliceerd in AD reiswereld
* Diverse redacteuren: Waterkampioen op reis, gepubliceerd in Waterkampioen
* Wil Thijssen: Getrouwd met de zee, gepubliceerd in de Volkskrant.

De prijsuitreiking vindt plaats op de Dutch Tourism Expo (Vakdag van de Vakantiebeurs), op dinsdag 11 januari 2011 om 15.00 uur in de Croesezaal van de Jaarbeurs in Utrecht.

Jochem Davidse, die vorig jaar de Aad Struijs Persprijs won met zijn artikel Worst en bier in Trier, gepubliceerd in Panorama, zal de prijs uitreiken. Het is voor het vierde achtereenvolgende jaar dat de onderscheiding wordt toegekend. Behalve een bronzen sculptuur ontvangt de winnaar ook een geldprijs van 1500 euro.

TourPRess Holland
De Aad Struijs Persprijs is in 2007 ingesteld op initiatief van TourPRess Holland, vereniging van toeristisch journalisten en -persvoorlichters, ter nagedachtenis aan de in 2004 overleden reisjournalist Aad Struijs, wiens reisjournalistieke werk nog steeds breed gewaardeerd wordt. Met de naar hem vernoemde vakprijs wordt niet alleen de herinnering aan persoon en werk van Aad Struijs levend gehouden maar ook en vooral, blijvend de aandacht gevestigd op (het belang van) professionele Nederlandstalige reisjournalistiek.

Kijk voor meer informatie op de website www.aadstruijspersprijs.nl

Hoofdsponsor van de Aad Struijs Persprijs is VNU EE Vakantiebeurs.
Begunstigers/partners zijn: Baltus Communications, BuroSix Communications, Facile Media, uitgever van campergidsen, Golfreiswijzer, Pleisureworld (Communicatieplatform voor de leisure markt), Zoover.nl Vakantiebeoordelingen en Target Travel Marketing.


Noot voor de redactie (