Ingezonden persbericht


DE BETOVERING VAN DISNEY - EEN ONBETAALBARE SPONSORSHIP-KANS VOOR MASTERCARD'S EUROPESE KAARTHOUDERS

MasterCard tekent een meerjarige bedrijfsovereenkomst met Disney in Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Rusland en het GOS

Londen en Parijs, 11 januari 2011 - De Walt Disney Company, Euro Disney Associés S.C.A. en MasterCard hebben vandaag een zesjarige strategische bedrijfsovereenkomst aangekondigd voor Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Rusland en het GOS.

De verbintenis maakt van MasterCard de officiële partner in de betaaldienstengroep van The Walt Disney Company EMEA & Rusland en van Euro Disney Associés C.S.A. MasterCard kan hierdoor unieke promotiekansen opzetten voor haar kaarthouders over de hele breedte van Disney, zoals films en de meer dan 100 winkels van Disney in de regio en in Disneyland Parijs, Europa's nummer één toeristenbestemming. Dit is het eerste pan-Europese platform voor sponsorship van family entertainment voor MasterCard, een erkende sponsor voor sporten als voetbal en golf. In lijn met MasterCard's priceless-marketingfilosofie is deze nieuwe marketing-aanwinst ontwikkeld om MasterCard's kaarthouders in het bijzonder aan te spreken. "Zoals generaties consumenten kunnen bevestigen is de betovering van Disney onbetaalbaar", zei Javier Perez, directeur van MasterCard Europe. "Om ten gunste van onze kaarthouders samen te werken met zo'n gewaardeerde partner is echte marketing-magie." Philippe Gas, CEO Euro Disney Associés S.C.A..: "Als bedrijven delen wij een committent voor dienstverlening, technologische innovatie, en magische ervaringen voor onze gasten. Disneyland Parijs zorgt voor actief family entertainment en Disney-herinneringen die mensen hun leven lang bijblijven. Wij kijken ernaar uit om extra manieren te vinden om hetzelfde te doen voor de meer dan 500 miljoen kaarthouders van MasterCard en Maestro in de regio."

De overeenkomst beslaat de business-to-consumer en business-to-business activiteiten en biedt aanzienlijke consumentenvoordelen en kortingen voor alle MasterCard-kaarthouders. Het partnerschap zal ook bestaan uit:


· Nieuwe onbetaalbare ervaringen voor MasterCard-kaarthouders, zoals evenementen en aanbiedingen in Disney winkels, en evenementen en hospitality-voordelen in Disneyland Parijs.
· Innovatieve betaaloplossingen om de consumenten zowel in Disneyland Parijs als voor aankopen in de Disney winkels te bedienen.
· Mogelijkheden voor MasterCard voor meer marketing en promotiekansen bij Disney's branded bedrijven, die voor unieke business kansen zorgen voor klanten van MasterCard.
· De kans voor Disney om promotieprogramma's op te zetten om MasterCard's klantenbasis in de regio te bereiken en om gebruik te maken van MasterCard's expertise van technologie voor betalingsdiensten.
· Permanente aanwezigheid van MasterCard-bebording in Disneyland Parijs en Disney winkels in de regio, die het belang van het partnerschap met MasterCard onderschrijft. Javier Perez, directeur van MasterCard Europe zei: "Ik verheug me op de nauwe samenwerking met Disney. We weten dat Disney's magie tal van onbetaalbare kansen zal creëren voor al onze kaarthouders waaronder gezinnen met jonge kinderen, het bredere jeugdsegment, onze bedrijfsklanten en onze eigen medewerkers. Dit nieuwe partnerschap past naadloos binnen onze bestaande strategie waarin onze sponsoringactiviteiten, van sportsponsoring tot entertainment, altijd moeten streven naar het bieden van een lonende ervaring voor kaarthouders."

Diego Lerner, directeur van The Walt Disney Company EMEA zei: "Met deze samenwerking zal MasterCard profiteren van Disney's unieke expertise op het gebied van family entertainment, zodat ze deze belangrijke doelgroep op een leuke, nieuwe manier kunnen bereiken. We zijn erg blij dat een bedrijf als MasterCard toetreedt tot onze familie van samenwerkende bedrijfspartners." -Einde-